Bob
Dobry den, podle psycholozky pry trpim uzkostnou poruchou, ktera byla nejspis vyvolana zkusenosti z drogou (viz dotaz 430005), pry se to leci jednak anxiolytiky a taky antidepresivy, jenze psycholozka, mi je nechce predepsat protoze pry na citlivejsi lidi (jako jsem ja) a taky dospivajici lidi (jako jsem ja, mam 18) to ma hodne neprijemnych ucinku. Jake presne to muze mit nezadouci ucinky? Nevim totiz co mam delat....nevypada ze by se to mohlo bez lecby zlepsit, alespon ja tomu neverim a ty stavy jsou hodne neprijemne. Navic psycholozce neverim, ze to je "jenom" uzkostna porucha, porad trpim strachem ze muzu mit schizofrenii, myslite ze je to strach opravneny? Neustale se mi toci hlava, mam porad pocity na omdleni, stavy slabosti, ale hlavne mam porad strach....strach z toho ze zesilim, strach z toho ze kazdou chvili zemru, ale treba taky strach ze tmy, nekdy i strach jit na ven na ulici.....

Odpověděl: Jakub Minařík
No, co se týče diagnosy - je ji obtížné dělat po netu, ale podle toho, co píšete, tak se mi to jeví pro úzkostnou poruchu hodně typické. Na psychozu to fakticky nevypadá, to byste myslím psal něco jiného. :-) Ohledně těch léků - to je dosti obtížná záležitost. Sám vždycky medikaci taky vážím. Nežádoucí účinky vždycky závisí na typu léku, je to složité. Ale anxiolytika velmi často způsobují závislost, antidepresiva zase vedou často k obtížím se spánkem, někdy se divné stavy prohloubí, ... Zvláště u úzkostné poruchy nebývá efekt okamžitý, spíše mívá pacient nějakou dobu vážnější obtíže, než se stav upraví. Takže je možné lépe zkusit to zvládnout bez léků. P.s. Zkuste měduňku lékařskou. Celkem výrazně zklidňuje, je docela šetrná a někdy je to lepší volba než léky za tisíce. :-) Jo a omlouváme se, že to tak dlouho trvalo. Měli jsme toho hodně.