paní
Vážený pane doktore! Ano, ano... absolutně pravda. Beru SSRI antidepresivum, s efektem jen částečným. V tomto jsem byla schopná psychiatra kontaktovat. Alkohol jsem ale nepřiznala. Argument s penězma je pěknej... už Vám někdy u klientů zabral? :) A prosím znovu o odpověď : je nezbytně nutné odborné vedení v AT poradně? Je příliš naivní moje představa, že když budu chtít a "masírovat" se literaturou (Nešpor apod>), že si budu umět pomoct sama?

Odpověděl: Jakub Minařík
Aha. Chápu. No, nejsem si jistý, jestli to zvládnete. Chtělo by to lékaře, který by věděl i o pití, i o tom ostatním a zkusil na tom s vámi nějak pracovat. No, ale každopádně to zkusit můžete. Za to nic nedáte. Rozhodně by to ale chtělo úpravu medikace tak, aby efekt nebyl jen částečný, ale aby vás zbavil obtíží, alespoň do té doby, než přestanete pít. Protože řešit nedoléčenou depresi a přestávat pít - to prostě nefunguje. No, můžeme zůstat v kontaktu takhle přes net. :-) Třeba to bude taky k něčemu. Ev. existuje varianta i toho, že bych vás přijal já, mám pár soukromých pacientů u kolegy v ambulanci, platí se sice za to (beru méně než veterinář mých psů), na straně druhé - pokud si léky opatříte sama, tak nepotřebuju ani vědět, jak se jmenujete. :-) Co se týče doby - tak pro mě za mě umím pracovat i relativně pozdě v noci. Co se týče toho, jestli někdo z mých klientů zabral na tuhle nabídku - ano - někteří chodí ke mě, někteří k někomu jinému. Myslím, že tohle není tak blbá investice. Alespoň v našem oboru. Zdravotnictví za peníze má oproti zdravotnictví zdarma jednu výhodu - pacienti mají výrazně lepší prognosu - protože doktor má na ně dost času a ty peníze je nutí ke většímu úsilí. :-) No, tak asi napíšete, že?