alkoholička
Milena
Dobrý den,konečně jsme si to doma řekli. Naše máma pije. Já si to teda myslím už dlouho, ale říct to nahlas bylo strašný.Když se zeptám jestli má problém, řekne že ne. A pak mi táta řekne,že ji chytnul, jak pije z přímo z flašky. Já to snad ani nenapíšu. Musím s tím něco udělat. Ségra mi pomůže. Ale potřebovala bych poradit kam se mám vlastně obrátit. Jsme ze Šumperka. Nedokážu si představit jít k obvodní lékařce pro radu. To by věděla celá vesnice. To její drobný pití pozoruju tak 4 roky. Nidky není úplně na mol. Jenom ten její kalnej pohled a ta červená barva v puse. Děkuju moc. jsem ráda, že jsem našla tyhle stránky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Dobrý den. Myslím, že je moc dobře, že jste doma ten problém s pitím vaší mámy otevřeli. Ono by se to jednou stejně provalilo a zřejmě by všechno bylo ještě horší, protože to nevypadá, že by si máma problém s pitím připouštěla a jen tak sama přestala. Asi budete muset zkusit společnými silami na mámu zatlačit, dát ji najevo, že se vám její popíjení vůbec nelíbí a dělá vám starost a přesvědčit ji, aby se zašla někam poradit. Nemusí to hned znamenat, že mamka půjde někam na protialkoholní pobytovou léčbu, často postačí léčba ambulantí, jen je potřeba, aby byla sama motivovaná a chtěla s tím něco dělat. Jinak jsou šance na úspěch dost mizivé. Obvodní lékařka by vám určitě poradila, kam se obrátit, ale pokud k ní nemáte důvěru, zkuste zavolat na ten telefon do AT poradny. Zavolejte tam i v případě, že se mamka k věci bude stavět odmítavě. Určitě to s vámi proberou a poradí jak dál. Takto přes internet to přeci jen má limity. Přeji hodně štěstí. AT poradna Šumperk, M.R.Štefánika 3 tel: 583 311 322