krtek
dobry de.posledni dobou mam strasne deprese.jsem hrozne uzavreny s nikym nekomunikuju.drie jsem chodil s divkou ktera me drzela od drog dal nyni sni po pjeti letech nejsem.spadnul jsem do drog hulim kazdy den a lsd mam tak jednou tydne.odte doby co nejsem s pritelkyni premyslim jak tohle vse ukoncit.a neznam zbusob.chvilema jsem myslel na sebevrazdu protoze tim by to skoncilo.nevim co mam delat jestli to je ucinkama drog nebo tim ze mi chybi.celi zivot jde pric a nepta se mne jestli souhlasi.co mam delat abich si ho udrzel.,dekuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to je zčásti účinky drog a zčásti tím, že jste se rozešel s přítelkyní. Po rozchodu člověk mívá depresivní stavy, zvlášť když to byl pětiletý vztah. Ale i když to zní teď asi hloupě, tak to časem odezní a nebude to pro Vás tolik bolestivé. Tím, že kouříte trávu a berete LSD tomu spíš přispíváte, aby Vám bylo zle. Takže by bylo docela fajn, kdybyste se pokusil omezit, ideálně ty drogy vsadil úplně. Protože tímhle tempem Vám bude akorát čím dál hůř. A sebevraždou byste to taky nevyřešil. Jednak není jednoduché provést sebevraždu tak, aby se to skutečně podařilo a nezůstalo to pouze u toho, že to přežijete a budete pak žít s nějakým závažným zdravotním poškozením... a jednak si myslím, že by přece jen stálo za to se dát dohromady a zkusit s tím životem přec jen ještě něco udělat. Už jen to, že jste napsal, znamená, že to přece jen ještě nechcete zahodit. Tak určitě napište, jak Vám je. Taky mi napište, kolik je Vám let a odkud jste. Mohla bych Vám třeba doporučit někoho vhodného z mých kolegů, který by Vám mohl pomoci, pokud byste měl zájem někam zajít osobně. Takže zatím držím palce a hodně štěstí. A nevzdávejte to.