pro pí.Justinovou
Rendy
Vážená paní Justinová, moc Vám děkuji za Vaši odpověď, myslím, že jsme si každý ten kousek svého vzali.Ta myšlenka na konci o tom praní není špatná, tak uvidíme pak napíšu jak to dopadlo.Rozvod by teoreticky šel, ale problém je v kominukaci mezi rodiči a to je ten bod kdy má maminka strach a myslím, že právem .Tím myslím strach z nějakých tahanic o dům a majetek ,ona takové věci nechce řešit , zatím má pořád v srdci ztrátu otce a už je z toho co bylo kolem , dost unavená, což je pochopitelné.Dnes tu sedím a přemýšlím jak z toho unavného kola ven, pořád nemůžu tu cestu pro nás co ještš spolu drží, najít.Dnes má otec/alkolhilk/50let a tak si ve vší početnosti užívá s novou ,,rodinou" /-tlupa bezcitných alkohliků co neví nic o životě-a my přemýšlíme doma co dál??????Sestra by to zvládla , ale maminka se pořád bojí o finance, že by to jinde neutáhla.Otec ač velky holdman alkoholu zatím!!platí každý měsíc aspoň na domácnost.Moc Vám děkuji a mějte se hezky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že tahat se majetek a muset všechno zajistit finančně sama není vůbec nic lehkého a může to být i důvod, proč dlouho setrvávat v nespokojeném manželství. Všechno má ale myslím své meze. Správně píšete, že "zatím" otec platí na bydlení, ale ta nejistota! Musí to být velká bezmoc čekat každý měsíc, jestli dá peníze nebo ne, je to hodně nepříjemná závislost na něm. Asi bych být Vaší maminkou (i sestrou, přeci jen není úplné dítě a je třeba schopná nějak přispět do domácnosti) zvážila, jestli není lepší dočasná nejistota, dokud se nezařídí samy, ale v klidu a podle svých schopností, než být neustále závislé na otci. Ale úplně chápu, že je mimanika unavená a nechce se jí do takové nejistoty. Bohužel naděje, že se to nějak změní samo je poměrně mizivá. Dokud se něco nastane, otec asi nebude mít důvod, proč se alkoholu vzdát. Držím palce, aby se tedy "něco", cokoli, stalo a pohlo se všechno k lepšímu.