Pervitin a extáze zjištitelné v játrech
Michal
Dobrý den. Potřeboval bych od Vás radu. Po jaké době je zjištitelný pervitin a extáze z jaterních testů? Do třech měsíců mám jít totiž na jaterní testy ohledně mého budoucího zaměstnání, tak bych se chtěl informovat...

Odpověděl: Bára Orlíková
Z jaterních testů není zřejmé, zda jste užil extázi. Pokud byste si tím užitím drog způsobil nějaké problémy s játry, tak by se to ukázalo jako zvýšená hladina těch jaterních testů. Užití drogy se dá zjistit pouze speciálními testy na přítomnost drog, ne jaterními testy. A testy na přítomnost drog Vám dělat nebudou, pokud jdete na běžné vyšetření. Navíc pervitin i extáze jsou v testech na přítomnost drog po takovémto jednorázovém užití detekovatelné tak do týdne. Takže myslím, že Vám v tomto ohledu nic nehrozí. Nicméně - tak jako tak není zrovna moudré brát pervitin a extázi. Vždycky je riziko, že se rozjedete (zvlášť je riziko u toho pervitinu) a pak by to s tou novou prací asi nedopadlo dobře.