Alkoholik - odpověď pro Báru Orlíkovou
Karkulka
Já jsem bohužel dříve tomu pití nevěnovala tolik pozornosti, myslela jsem, že pije jen příležitostně, ale vzali jsme se před 5 týdny a od té doby, co nacházím ve skříních prázdné flašky a vidím každý den manžela opilého, tak jsem o tom začala uvažovat víc. Dávala jsem si dohromady "skládačku puzzle" a myslím si, že to trvá určitě 2 nebo 3 roky. Většinou to svádí na nějaké problémy: "Naštvali mě v práci", "Kdyby mě nebolel ten krk a hlava, tak bych nepil", "Musím vyrovnat hladinu, abych se po včerejšku srovnal" a podobně. O skončení neustále mluví, jenže ta vůle mu zatím nikdy nevydržela déle jak jeden den. Tvrdí, že čeká na to miminko, které ho zvedne ze dna (čekáme ho již za 3 měsíce), ale neděje se stále nic. Jsme z Prahy 6 a já bych byla moc ráda, kdyby se z toho manžel dostal.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, skutečně nevypadá, že by manžel byl schopen sám přestat a také že by si moc uvědomoval, že má nějaký problém. S ohledem na to, že se Vám za tři měsíce narodí miminko, bylo by skutečně dobré, aby se sebou manžel začal něco dělat, protože jinak je to hrozba nejen pro něj, ale i pro Vás a především pro dítě. Zkuste si přečíst text o alkoholu na našich stránkách a podívat se na odkazy, které tam jsou - najdete tam i odkaz (MUDr. Nešpor), kde je ke stažení knížka pro rodinné příslušníky závislých. Mohlo by Vám to trochu pomoci se v tom zorientovat. Jinak na Praze 6 je možné se obrátit na tyto kontakty: Ordinace pro návykové choroby Pod Marjánkou 12, Praha 6, 160 00 telefon: 233351603 MUDr. Drahomíra Syrovátková Poradna pro problematiku AT Bendova 1125/5, Praha 6 - Řepy, 163 00 telefon: 724307775 Jsou to tzv. AT poradny - specializované psychiatrické ambulance zaměřené na problematiku závislostí. Tam by Vám i manželovi mohli pomoci. Zatím přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrná.