Alkoholik
Karkulka
Dobrý den, můj manžel je alkoholik, což usuzuji z toho, že každý den pije, zvládne např. 4 a více litrů vína (což ale skrývá), ve skříni s oblečením jsem objevila prázdné krabice od vína a prázdné flašky od vodky.... Chtěla bych vědět jestli je takovýto člověk schopen zvládnout to ještě sám nebo ambulantně nebo jestli už je nutná hospitalizace. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, to vypadá, že manžel by potřeboval odbornou pomoc. Nemyslím si, že by to mohl zvládnout sám. Nepíšete sice, jak dlouho tento stav trvá a zda se k tomu vážou nějaké další potíže - nějaké jeho zdravotní problémy nebo něco dalšího, ale mám za to, že při denní spotřebě takového množství alkoholu by se při vysazení jistě projevil odvykací stav, který může mít potenciálně vážné zdravotní důsledky. Myslím, že by bylo na místě se obrátit na nějakou AT ambulanci (psychiatrická ambulance specializovaná na závislosti) ve Vašem regionu a tam po konzultaci s lékařem rozhodnout k dalšímu postupu. Protože takto přes internet se to přec jen těžko posuzuje. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit nějaké vhodné kontakty na kolegy. Nevím bohužel ale, zda jste o tom s manželem mluvila a jak on k případné léčbě přistupuje. Možná by bylo lepší, kdybyste AT ambulanci navštívila sama a pak se rozhodovala dál, jak manžela k návštěvě odborníka přimět. Kontakty na AT ambulance najdete např. na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci - nebo napište a já Vám nějaký kontakt vyhledám. Kdybyste potřebovala vědět něco dalšího, pište. Zatím držím palce.