durman
maya
jak nejlepe pomoc cloveku, ktery snedl hrst bobuli durmanu bez lekarskeho vysetreni (odmita ho)?skoro tyden ma velmi zhorseny zrak, neprecte, vidi pouze rozmazane skvrny. ma bolesti strev, zaludku. moc dekuju za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Těžko mohu v takovémto případě radit přes internet, aniž bych mohla posoudit stav dotyčného. Obávám se, že pokud příznaky u dotyčného budou nadále nebo se budou horšit, stejně bude nezbytné pomoc vyhledat. Nemyslím si, že by se to pak dalo zvládnout svépomocí. Pokud to bude nezbytné, zavolejte mu záchranku - může se stát cokoli. Pokud snědl sám a dobrovolně hrst bobulí durmanu, aniž by vůbec odhadl následky, které to bude mít a od té doby má takové potíže, jaké popisujete, myslím, že si ho ta záchranka odveze. Pokud se to začne lepšit, tak by bylo skutečně na místě zvolit nějaký rozumnější životní režim a každopádně neexperimentovat s dalšími látkami. Napadá mě, že pokud jsou potíže spíše psychického charakteru - což se může stát, durman je dosti silný halucinogen, krom toho, že je jedovatý a ve vysokých dávkách Vás může zabít - tak že to, co popisujete, by mohla být toxická psychóza. Pokud to do pár dní neodezní, tak to nebude toxická psychoza, ale drogou vyvolané latentní duševní onemocnění - a bude naprosto nezbytné vyhledat psychiatrickou pomoc - protože pak už to nebude legrace a mohlo by to zanechat trvalé psychické následky a zhoršovat se to, pokud se to nezačne včas léčit. Doufám, že se Váš přítel rozhodne pro nějaké rozumnější řešení než odmítat odbornou pomoc. Mohlo by se to totiž dost vymstít. Na Denoxinal bych skutečně nespoléhala (viz skrytá poznámka). Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám možná doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohli obrátit.