ly
Osoba, která se abst. na pervitin mi dokládá potvrzení o negaci. V potvrzení byl pozitivní test na Benzodiazepiny. Může být při následné léčbě předepsán lékařem lék, který obsahuje Benzodiazepiny?

Odpověděl: Bára Orlíková
Těžko mohu takto po internetu záležitost posoudit. Není sice zrovna vhodné, aby člověk, který abstinuje od drog, užíval léky na bázi benzodiazepinů, protože mají velmi silný "závislostní" potenciál, ale je možné, že lékař předepíše tento lék. Může se to stát v okamžiku, kdy lékař neví o pacientově drogové minulosti a napíše na úzkostné potíže nebo nespavost lék s obsahem benzodiazepinů nebo o drogové minulosti ví, ale není možné předepsat jiné léky - například Diazepam je předepisován lidem, kteří trpí epilepsií a užívají ho i klienti, kteří touto chorobou trpí, i když se v minulosti léčili kvůli drogám. Nicméně může to být i tak, že dotyčný/á sice nebere pervitin, ale nelegálně užívá benzodiazepiny a nahrazuje se tím původní drogu. Asi bude nejlepší se dotyčného/é na to zeptat, případně si vyžádat kontakt na lékaře, který léky psal a konzultovat to s ním.