Pro Báru Orlíkovou
Máca
Dobrý den, máte částečně pravdu je to sice bývalý přítel ale pořád ho mám moc ráda a moc mi na něm záleží.Chtěla jsem s ním chodit už od svých 14 ale tehdy ještě nebral a choval se úplně jinak.Chtěla jsem vás poporosit o kontakt na tu poradnu jsme oba z Příbrami.Chodím na pedagogickou školu a máme mít 14dení praxi a já bych chtěla jít do nějakého takového centra ale v Drop-inu mi řekli že na praxi berou až od 18 a mě je 17.Tak jsem se chtěla zeptat jestli nevíte o nějakém centru nebo organizaci v Příbrami nebo v Praze kde by mě vzali i když ještě nejsem plnoletá.Chci psát ročníkovou práci na téma pervitin protože mě zajímá proč do toho ti lidé spadnou účinky apod. ale sama k tomu mám odpor ve škole z tohoto tématu byli nadšení a právě oni mi doporučili si sehnat praxi a nějakém takovém centru.Děkuji Marcela

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za poněkud pozdní odpověď, ale trochu se nám to tu nakupilo. Zasílám Vám kontakty na příbramské kontaktní centrum a AT ambulanci (psychiatrická ambulance zaměřená na závislosti). Kontaktní centrum Nám.T.G.Masaryka 1, Příbram, 261 01 telefon: 318 622 010, streetmobil: 605 311 146 Petra Belková http://www.caritas.cz AT Poradna Psychiatrická ambulance Čechovská 57, Příbram, 261 95 telefon: 318427403 MUDr. Pavel Žebrakovský Ohledně Vašeho vztahu - v tuto chvíli je situace prostě jiná, než když Vám bylo čtrnáct a Váš přítel nebral drogy a choval se jinak. V současnosti bere drogy a nebude se chovat jako dřív, ani když brát přestane. Pokud na to spoléháte, tak bohužel marně. Navíc to nevypadá, že by chtěl přestat a Vás využívá pouze k tomu, aby se měl komu vypovídat, případně u koho přespat a podobně. Ohledně té praxe - nemyslím si, že by vzhledem k tomu, co nyní prožíváte, bylo moudré absolvovat praxi v drogovém zařízení, navíc takového typu jako je kontaktní centrum. Tím spíše, pokud byste se do kontaktního centra v Příbrami šla o něčem radit. Ta věková hranice (a v pražských zařízeních je to obvykle 21 let) je stanovena s ohledem na to, že mladistvý člověk nemá obvykle úplně srovnané své postoje k drogám a dosti často potřebuje pomoci sám, pokud se zajímá o drogovou problematiku, a není tedy vhodné, aby absolvoval praxi v takovém zařízení. Vezměte to na vědomí a pokud chcete absolovat praxi někde, kde to má něco společného se závislostmi, vydejte se do zařízení, které se zaměřuje na primární prevenci. Například: Centrum komunitních aktivit, o.s. Prev-Centrum Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 242498334 Mgr. Regina Babická http://www.kmen.info Tam provozují tzv. nízkoprahový klub pro rizikové děti a mládež, a co se pamatuju, tak tam často sháněli dobrovolníky. Také se můžete podívat na www.dobrovolnik.cz. Tak zatím přeji hodně štěstí.