Jsem normalni?
Konzumator
Dobry den, mam za sebou docela hodne co se tyce uzivani latek ovlivnujicich muj mozecek - marihuana (tu uzivam do dnes), extaze, pervitin, LSD, houbicky, kokain a parkrat heroin a hlavne alkohol. Na nicem jsem se nestal vicemene zavislej (na pernik obcas chute prijdou a kdyz je prilezitost tak si dam - 1x az 2x do roka nosankem). Spis je pro me zahadou muj postoj k alkoholu. Piju uz hodne dlouho, dokonce jsem zacal chodit k psychologovi, ale nijak mi to nepomhlo. Diky svym rodicum jsem se v ranem veku hodne venoval sportu, cetbe a uceni a mysli ze nejsem zadnej blbec, a to co mi rikala ona osoba byly veci, o kterych vim a nepotrebuju na to diplom. Problem je, ze se mi stav po alkoholu libi a nelecim si tim nejakej komplex. Muzu vypit pul litru tvrdeho dene, rano vstat a jit do prace aniz by mi bylo spatne, nebo me to nejak vaznej narusilo den (a to trva uz 5 let! je mi 28). Jedine co muzu povazovat za castecnou pricinu jsou moje zabrany v komunikaci s okolim. Po par panacich ci pivech se daleko snazeji otevru a jsem komunikativnejsi nez normalne. Ale piju i kdyz jsem sam.. Na druhou stranu, kdyz se nenapiju tyden, 14 dni tak to dokazu bez nejakych vyraznych problemu prekonat. Co s tim?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vám taky neřeknu nic, co byste už nevěděl. Netroufám si z 10 řádků diagnostikovat proč pijete, k tomu byl asi zmíněný psycholog o něco povolanější a přesto Vám neřekl z Vašeho pohledu nic nového. Asi taky víte, že to není úplně v pohodě, takhle pít, i když zdánlivě Vám to nijak neškodí. Když tedy nezabralo zkoumání důvodů proč piju, asi bych to zkusila vzít odjinud - co se stane, když budu takhle pokračovat. Jednak je tu už zmíněná komunikace s okolím. Pokud Vám k ní pomáhá alkohol, bude to asi čím dál těžší se bez něj obejít. Na každou podobnou berličku se dobře zvykne a o to hůř se pak uči chodit bez ní. Další nezvratný následek pití, především tvrdého alkoholu, je že člověk pomalu ale jistě upadá, jak intelektově, tak výkonostně. A v neposlední řadě je tu zdraví. Když říkáte, že Vám alkohol nijak neškodí, zkuste si nechat udělat jaterní testy, myslím, že to nebude žádná sláva. Všechny tyhle důvody proč tolik nepít leží v budoucnosti, takže je jasné, že teď se můžete cítit úplně v pohodě a pokud tomu nechcete věřit, nic Vás nepřesvědčí, že to není v pořádku. Zkuste se upřímně zamyslet nad tím, proč tedy pořád vyhledáváte nějakou pomoc - psychologa, poradnu...je to jenom proto, abyste se utvrdil, že je všechno v pohodě?