Test na THC
Tezux
Dobrý den Mám jeden takovej dotaz:Nevíte prosim vás jestli může policista na ulici me zastavit a dát mi test na thc a pak o tom informovat rodiče???(je mi 17)

Odpověděl: Bára Orlíková
Ne, to policista skutečně nemůže. Ovšem mohlo by se stát, že Vás může třeba na nějaké akci v klubu policie kontrolovat - a pokud budete mít u sebe nějaké konopné drogy, tak Vám je zabaví, sepíší protokol a pravděpodobně rodiče informovat budou. Pokud se bude jednat o malé množství, tak to bude přestupek a hrozí Vám maximálně pokuta. Pokud to bude větší množství, tak je to trestný čin. Nicméně jako u mladistvých probíhá trestní řízení podle zákona O soudnictví ve věcech mládeže, takže Vám naštěstí žádný závažbný trest nehrozí. A testy na THC Vám nebudou dělat ani v tomto případě. Užití drog jako takové trestné není. Ale nakládání s drogami (přechovávání drog v množství větším než malém, i pro vlastní potřebu, pěstování konopí, což patří pod výrobu drog, pašování, prodej, předání...) trestné je podle § 187, § 187a, § 188 trestního zákona. Takže opatrně.