Inhibitory MAO
Kaa
Dobrý den, ráda bych se zeptala na to co znamená inhibitor MAO a v jakých lécích se nachází?Mám ještě jeden dotaz, prosím, jaký máte názor na lék Adipex retart? je v tom obsažená účinná látka tantum ricinatum.Někdo říká, že je to pseudoefedrin ...Lékař mi tu to látku předepsal,ale mám obavu ze závislosti, kterou tento lék způsobuje.Vzala jsem si pár tablet a je to fakt "divoký".Je v tom skutečně pervitin???

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Adipex retard je lék na předpis, obsahuje stimulační látku Phenterminum resinatum (fentermin) a při dlouhodobém užívání je riziko vzniku lékové závislosti. Jedna tobolka obsahuje 15 mg účinné látky fentermin, anorektikum (látku tlumící chuť k jídlu) sympatomimetického typu s psychostimulačními účinky. Skutečně neobsahuje pervitin ani pseudoefedrin. Lék je především určen k léčbě závažné obezity (BMI nad 30) a při některých onemocněních se nesmí užívat (např. při vysokém tlaku, protože účinná látka zvyšuje krevní tlak) a také se nesmí užívat v kombinace s některými jinými léky. Inhibitory MAO jsou antidepresiva: - neselektivní inhibitory MAO (monoaminoxidázy) hydrazinové preparáty: fenelzin, nialamid nehydrazinové preparáty: tranylcypromin = Parnate - selektivní inhibitory MAO (monoaminoxidázy) MAO typu A: moclobemid = Aurorix. MAO typu B: selegilin = Jumex. Pokud Vám lékař skutečně léky předepsal, tak by s Vámi měl zkonzultovat i riziko lékové závislosti a Vaše další dotazy. Pokud je nemáte předepsané od lékaře, tak bych s nimi nehazardovala.