učení
přítel všech
Zdravim! mam dotaz... už 3 roky kouřim trávu! rok a půl ji kouřim každej den! bohudík sem se dostal až do čtvrtého ročníku a letos maturuju.. pro upřesnění za necelé 3 měsíce! to je pro mě alarmující a proto sem se rozhodl přestat to kouřit travu.... vim že možná napíšete že to bude pro mě problem, to bude, ale to už je moje věc... pač mám z léte zkušenost že sem to po každodenim ročnim hulenim přestal hulit ze dne na den kuli jedne holce... vydržel sem to krasnych 14dní.... a je pravda že nejhorší pro mě byli pvní 3-4dny a pak už to byla pohoda vydržet... mno po 14 dnech sem byl ukecán a dal si... mno a pak to krasne kontroloval tak že sem si daval cele leto jednou tydnne... pohoda.. mno pak přišlo 3zaří... já se rozešel se svou holkou... na truc se zhulil.. druhej den zas.. pak zas... mno a dopadlo to jak jinak než že hulim do dnešního dne... vlastně dneska je po dlouhe dobe kdy sem si nedal a vydrzel... ten den kdy sem se rozhod do maturity přestat bo aspon omezit jak v lete.. vim že to jde... ! ale vůbec nevim proč o tom mluvim když od vás chci poradit jen s jednou věcí ktera tak trochu s tim mim stručnym hulicim osudem nesouvisí :-) tak k věci... když to od dnešního dne až do maturity budu držet... nemůže to ovlivnit nějak mojí psychyku bo něco že nebudu schopnej se na tu maturitu učit?? dneska mi to fakt moc do hlavy nešlo.. ale to je tim že sem neměl brko a myslim si že to bude za par dní lepší :-) nějací lidi mi řekly at hulim dál do ty maturity.. že když přestanu tak to bude pro mě horšíí.. tak mi poradte... bude pro mě lepší kuli učení přestat ze dne na den?? bo mam hulit dal pač když přestanu tak to bude šok pro muj mozek a nebudu se schopnej učit vůbec :-( nejsem na tom ted ve škole nejlíp.. ani ne nejhůř.. proste dnešnim dnem ješte nejni všem dnům konec jako že mam ješte čas... tvrdy drogy fakt neberu... kouřim tak 10 cigaret denne.... alkohol nepiju vůbec... jen se bojim toho že když přestanu ze dne na den hulit že s toho budu vic rozhozenej a nebudu se moc tuplem učit... chci mooc přestat :-( tak děkuju za nějakou radu.... od dnešního dne začínam brát lecitin kapsle na podporu paměti a proti stresu... tak to budu jist 3krat denne 2 kapsle :-).. až do maturity a snad to taky trochu pomuže.... nebo je ještě něco co mi pomůže?? dííky moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chvályhodné je, že krom hulení Vám záleží i na té škole, že jste se dostal až do čtvrtého ročníku a že uvažujete o tom, že přestanete hulit, abyste udělal maturitu. Protože si myslím, že to bylo lepší - když budete hulit až do maturity, tak to s tou pamětí a soustředěním bude mnohem horší než když teď přestanete a vydržíte těch pár dní, co byste se mohl cítit podrážděný, unavený a měl byste intenzivní chuť si zahulit. Rozhodně vysazení marihuany nezpůsobí to, že byste byl až do maturity tak rozhozený, že byste se nemohl vůbec učit. Předpokládám, že tuto myšlenku Vám předali někteří z Vašich kamarádů, kteří hulí, ale nemají odvahu nebo chuť s tím přestat, aspoň na čas. Ty chutě na to hulení Vás budou provázet tím méně, čím méně budete v kontaktu s lidmi, kteří hulí a čím méně budete chodit na místa, kde se hulí. Myslím, že ten lecithin by Vám taky mohl pomoci, ale musel byste ho brát pravidelně ve větších dávkách (to, co berete, by mohlo stačit, ale třeba jedna tableta denně by asi nic moc pozorovatelného nezpůsobila). Počítejte ovšem s tím, že to nebude mít moc výrazný účinek a navíc se ten účinek dostaví až po nějaké době. Vždycky pomáhá pravidelný a rozumný denní režim - pravidelné a rozumně vyvážené jídlo, hodně tekutin (myšleno nealko), pravidelný spánek a podobně, abyste tělu dodal dostatek energie a abyste se zregeneroval. Mohla bych Vám doporučit ještě piracetam - jde o lék pod obchodním názvem Kalicor, který se dá koupit v lékárně - jedno balení stojí cca 50 Kč. "Piracetam (léčivá látka obsažená v přípravku Kalicor 800 mg) patří mezi nootropní léčiva. Tímto výrazem se označují léčiva, která ovlivňují vyšší nervovou činnost zlepšením tzv. kognitivních funkcí, mezi něž patří například vnímání, schopnost učit se, výkonnost paměti a schopnost soustředění. Toto léčivo nemá sedativní (tlumivé) ani psychostimulační (duševní činnost povzbuzující) účinky. Kromě přímého působení na mozkové buňky Kalicor 800 mg také významně ovlivňuje mikrocirkulaci (oběh tekutiny ve tkáni), což vede ke zlepšenému prokrvení mozkové tkáně." (z www.lekarna.cz). Dávkování najdete uvedené v příbalovém letáku, doporučují se 2 tablety třikrát denně a po dvou týdnech snížit na jednu tabletu třikrát denně. S tím, že účinek se také nedostavuje hned. No, uvidíte. Kdyžtak ještě napište.