Moje osobnost
Lola
Dobrý den....Před třemi roky jsem žilně užívala 3/4 roku pervitin.Přestala jsem sama a nikdy jsem nikde nebyla.Nemám žadné chuťě ani potřeby.Spíše mně trápí moje psychika.Jsem pořád náladová, vznětlivá,otrávená, a taky se bojím, když jsem doma, sama i za bílého dne.Mám přítele, a krásnou dcerku, ale poslední dobou už moje nálady nemůže vystát.Sama nevím proč jsem taková,nějak se nemůžu ovládat.Na netu jsem se dočetla, že nějaká taková drogová úzkost přejde do pěti let,tak nevím jestli počkat, nebo se jít někam poradit.Hrozně se za to stydím, proto se nikomu neodvažuji jít vylít srdíčko.Poraďte mi prosím...Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si úplně jistá, zda to, co prožíváte, se vztahuje k Vaší drogové zkušenosti - spíš si myslím, že tyto stavy, byť možná ne v takto intenzivní podobě, mohly být příčinou užívání drog a poté, co jste začala abstinovat od drog, se objevily opět a možná intenzivněji. To, že to teď hůř prožíváte může souviset i se změnou životní situace - dítě, partnerský vztah, změna životního stylu. Je to pak obtížnější zvládat, když má člověk odpovědnost i za dítě a potřebuje udržet partnerský vztah. Ale myslím, že by bylo fajn, kdybyste měla v partnerovi v tomto trochu víc podpory a abyste o těch Vašich potížích mluvili, protože jinak to pro vás oba bude dost těžké. Myslím, že by Vám mohlo velmi pomoci, kdybyste si o tom mohla promluvit s odborníkem - psychiatrem. Protože se mi zdá, že takové úzkostné stavy a depresivní stavy jsou docela závažné. Jendím z projevů těchto stavů je právě to, že se za ně tak stydíte, že o nich nejste schopná mluvit. To, co prožíváte, není nic, za co byste se měla stydět a cítit se provinile. Jen byste se teď měla sebrat a začít s tím něco dělat. Čekáním se to nezlepší. Myslím, že ne vždy jsou informace z netu objektivní a člověk k tomu tak musí přistupovat - do pár let většinou zmizí chutě na drogy a abstinence se stabilizuje. Takové stavy, které prožíváte, po třech letech abstinence, myslím s drogami skutečně nesouvisí (resp. se mi nezdá, že by drogy mohly být tou příčinou). Napište mi odkud jste, a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.