alkohol mne nici
štefan
zdravím a prosím o pomoc - jsem 4 rok rozvedený, přestěhoval jsem se za prací z moravy do prahy a vypadá to, že jsem propadl alkoholu. už jsem se ocitl 2x v nemocnici na kapačkách s diagnozou začínající zánět slivivky + ztučnění jater, vždy jsem vydržel cca 2-3 měsíce "být v klidu" ale teď už je to zase zpět. musím se napít, aby nepřišel absťák, už zase piju denně. Dřív jen pivo, to mi přestalo chutnat a vystřídalo jej červené víno, občas panák. Jak z toho nějak účinně ven? kdybych věděl, že se mi protialkoholní léčba nedostane "do papírů" a já nepřijdu o práci, šel bych do toho. Díky, štefan

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, vypadá poměrně závažně a skutečně by chtělo s tím něco dělat. Jak to vypadá, pokusy zvládnout to svépomocí úplně nezabraly a tak asi nezbývá, než se obrátit na odbornou pomoc. Nejlepší by bylo, kdybyste se obrátil na nějakou z AT ambulancí - psychiatrických ambulancí specializovaných na problematiku závislostí. Tam byste mohl situaci zkonzultovat a domluvit se na nejvhodnějším postupu. Nejsem si jistá, zda byste to byl schopen s těmi zdravotními problémy, co máte a s rozvinutou fyzickou závislostí, zvládnout ambulantně. Myslím, že by rozhodně měla proběhnout přinejmenším detoxifikace rezidenčně - hospitalizace. Protože při náhlém vysazení by mohlo dojít ke zdravotním komplikacím. Ale mám za to, že nejlepší by bylo zkonzultovat to osobně s odborníkem, takto po internetu to není úplně nejlepší. Jestliže tedy teď žijete a pracujete v Praze, tak Vám můžu nabídnout tyto kontakty: Ordinace AT pro prevenci a léčbu závislostí Kytlická 758, Praha 9, 190 00 telefon: 286892964 MUDr. Jiří Kromholz Ordinace pro návykové choroby Pod Marjánkou 12, Praha 6, 160 00 telefon: 233351603 MUDr. Drahomíra Syrovátková Ambulance pro alkoholové závislosti při VFN Apolinář VFN Praha Apolinářská 4, Praha 2 , 128 00 telefon: 224968214, 224968236 Myslím, že je možné se informovat ošetřujícím lékařem, jakým způsobem jsou vedeny informace ohledně Vaší případné léčby a zda je možné, aby ohrozily nějakým způsobem Vaši pracovní pozici. Všechny uvedené kontakty jsou zdravotnická zařízení a lékařské informace jsou chráněné lékařským tajemstvím, takže co se týče ambulantního kontaktu, tak by se k zaměstnavateli informace neměly dostat. Pokud by šlo o rezidenční léčbu, tak by byla vystavena neschopenka léčebnou, což by byl možná problém - ale dá se to řešit i tak, že by Vám neschopenku napsal obvodní lékař na dobu léčby v léčebně, takže by zaměstnavateli došla pouze neschopenka od praktického lékaře a neměl by být problém. Rozhodně bych se tedy kvůli těmto obavám léčbě nevyhýbala, vypadá to, že byste se zanedlouho připravil o zdraví a možná i o život. Léčba je bezplatná, jde na pojištovnu. Takže držím palce a jděte do toho.