P. Minarik
Paja
Dobry den, pane doktore. Jestli si vzpominate, jak jsem vam psala, ohledne drog. Tenkrat jsem si to moc neuvedomovala, vim, ze to zni silene, ale nekdy to cloveku dojde az po case. Nevim, jestli jde skutecne o problem. Driv mi nedelalo zadne premahani se treba pul roku vubec nenapit alkoholu. Jednou jsem se opila a mela jsem dost na pul roku, alkohol jsem nechtela ani videt. Ale v posledni dobe piju vic, nez obvykle. Treba o vikendu jsem byla u kamaradky, ktera vubec nepila a ja jsem vypila za dva dny skoro 2 flasky 0,7l vina. Vlastne i kdyz chodim do prace a vecer jsem treba na netu, otevru si vinko, jako ted a ze sedmicky mi zbyde sklenicka a to se musim krotit. Piju cca kazdy druhy den a sedmicka uz mi opravdu nedela problem. Nejsem opila, ale neprijde mi to normalni. Nejhorsi je, ze si momentalne neumim predstavit, ze bych se treba mesic vubec nedotkla alkoholu. Myslite, ze uz to muze byt problem, nebo je to jen reakce na stres? Menim praci, celkove se citim unavena atp. Nutno podotknout, ze otec je vyleceny alkoholik, jak uz jsem psala. Napada me, chodit zacit cvicit, ze to telo si zvykne na jiny rezim, ale zatim jsem lina a odkladam to ze dne na den. No, nevim, vyskytuji se v zivote takove slabe chvilky, kdy proste clovek pije, pak si najde jiny stimul a na piti zapomene? Dekuji za odpoved. S pozdravem Paja. PS: Jo a taky mam jeden problem, o kterem jsem jeste nikomu nerekla a dusim ho v sobe uz skoro rok...muze to byt nejaky unik, nebo tak neco? Diky.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, takže bych doporučoval: - přestat pít, pokud možno co nejdříve; kdyby jste se po vysazení alkoholu začala klepat a tak, tak se ozvěte a nebo zajděte za svým praktickým doktorem, protože na absťák po alkoholu se i umírá - to cvičení je fakt dobrý nápad Takže z toho co jsem napsal je asi zjevné, že to vnímám jako problém. Taky pozitivní rodinná anamnesa je rizikový faktor. Takže by to chtělo s tím alkoholem opatrně. Když půjdete třeba tu a tam si vyhodit z kopýtka, tak to může být v pohodě, ale to je fakt tu a tam. Rozhodně ne denně. Jinak stres s sebou může nést zvýšenou konzumaci alkoholu, jen je problém, že po jeho odeznění s tím málokdo přestane. Lépe je stres řešit bez alkoholu, jinak se stres stane omluvou pro nadměrné pití. P.s. Ten váš schovaný problém na to může mít setsafra vliv. :-)