kamarádka a léčba
Trifid
dobrý den.Mám kamarádku která je závislá na drogách.Bohužel nevím na čem.Vždy mi řekne že se na tohle ptát nemám.Dochází na léčbu do k-centra.Užívá lék Subotex? Jenže by se chtěla léčit v léčebně.Problém je v tom že než se do léčebny dostane,spadne znova k braní drog.Nechají jí 3-4 týdny čekat na přijeti na detoxikaci,propustí jí a má čekat na umístění do léčebny! Nevydrží to tak dlouho.Jak se má dostat do léčebny hned když je rozhodnutá skončit? Díky za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě řečeno je dost zvláštní, že by kamarádku přijali na detox a pak ji propustili aby zase doma čekala na přijetí do léčebny. Takový postup není obvyklý. Na detox se nastupuje s již stanoveným termínem do léčebny, aby zde byla přímá návaznost. Pak je pravděpodobnější, že člověk nastoupí. Také by byl Vámi popisovaný postup poměrně neekonomický. Detoxifikace stojí hodně peněz a pochybuji, že by jimi některé zařízení takhle plýtvalo opakovaně. Přesto, pokud to tak je, ať si kamarádka nejdřív domluví termín léčby a pak teprve termín nástupu na detox. Převoz ať pak zajistí např. někdo z rodiny, aby se cítila jistější. Musíte ale také chápat, že se nikde nezblázní z toho, že zrovna jeden den se jí chce abstinovat. Léčba má smysl, když je člověk k ní odhodlaný a k tomu také patří, že se jeho odhodlání nemění každou hodinou. Samozřejmě to tak také bývá a neznamená to, že nemá smysl člověka do léčby přijmout, ale je to těžší, protože motivace se musí budovat až v léčbě.