Alkoholik doma
Rendy
Dobrý den, nacházím se v situaci, kdy opravdu nevím co dělat, nejsem ani tak zoufalá jako spíše ze všeho kolem sebe unavená.Mám starosti o maminku , sama už jsem vdaná a vedu celkem normální život.Maminka žije se sestrou a otcem a ten je ten problém rodiny.Podníká má docel dost peněz a těmi si kupuje své okolí!!Rodina je pro něho cizí.Nikdy to nebylo kruté jako poslední 2-3roky.Další poblém je ten, že pije a dost často, někdy je to do fáze zábavy a smíchu, ale poslední dobou je to fáze pro nás ostudy/pro okolí/, ale spíše více agrese, která už se každým dnes stupňuje.Rozvod pro maminku nepřipadá v úvahu, kvůli sestře , která chodí ještě na školu.Chtěla bych jim oběma pomoci, protože v tom žít se prostě nedá!!Někdy pravda se táta snaží, ale je to opravdu minimálně pokud má třeba problém se zdravím , tak to vydrží, ale jinak ne.Už mě nebaví se dívat na ně jak padají ke dnu!!!Navíc do toho ji umřel tatínek/nám děda/, takže je toho najdenou nějak moc.Moc Vám děkuji za opodvěď a přeji hezký den Rendy

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud si otec problém neuvědomuje, nebo nepřipouští, je těžké ho nutit do nějaké změny. Myslím, že situaci bude muset začít řešit spíš maminka ze své pozice. Jestliže je opravdu ve svazku nešťastná, proč tedy nepřipadá v úvahu rozvod? Z ekonomických důvodů nebo kvůli tomu, aby jím sestra netrpěla? Myslím, že je lepší většinou přetrpět rozvod než několikaleté soužití s otcem-alkohlikem, ještě pokud je agresivní. Jestliže je otci rodina cizí, nezáleží mu na ní, nenapadá mě moc výhod které takové soužití má. A bohužel ani možnost, jak otce donutit aby pít přestal. Napadá mě jen najít někoho, kdo má na něj vliv a ve střízlivém stavu, kdy bude schopen naslouchat , se mu pokusit vysvětlit pohled z druhé strany. Otázka je, jestli to bude respektovat i když se znovu napije. Myslím tedy, že by maminka měla zkusit nějakou aktivitu, např. pokud se on o rodinu nestará, nestarat se ani o něj - nevařit mu, neprat, atd. Asi se tak vztah spíš vyostří, ale třeba se to alespoň někam pohne a on si uvědomí, že jeho chování ostatní ohrožuje. Pokud se situace nezlepší, zvážila bych opravdu, jestli takové soužití mamince i sestře víc neubližuje než pomáhá.