hmm...
alexander
Ako posobi liek diazepam pri cloveku co ho pouziva prvy krat? Je 10mg na prvy krat velka davka? Je vhodne ho pouzivat proti depresii? Ucinkuje zlepsenim nalady, utlmenim vnimania alebo uspava? Je diazepam liek co cloveka uspi? Co ak je clovek obezny a vazi 110kg znizuje vaha ucinnost, posobenie lieku, treba pre vadsiu vahu vadsiu davku? Casto mavam stav ked nemozem vecer zaspat a stale rozmyslam nad hromadou veci a trapi ma uzkost a nepokoj je diazepam vhodny? Je diazepam liek co ma jednoducho povedane natvrdo lozi a uspi? Benzodiazepamovych liekov je tolko ze sa v tom nevyznam ako to funguje? Cital som to co mate v menu a nerozumiem tomu dobre.

Odpověděl: Jakub Minařík
Diazepam je sedativum a anxiolytikum. Takže nepůsobí proti depresi, spíše proti strachu a úzkosti, není to lék vhodný k dlouhodobému užívání vyjma dg. epilepsie, protože způsobuje snadno závislost. Vzhledem k tomu, že to je sedativum, tak působí zklidnění. Na spaní to není vhodný lék, na to jsou vhodné léky s kratším vylučovacím poločasem. Váha účinnost léku samozřejmě trochu ovlivňuje. A 10 mg je velká dávka. Víte, ony by měl benzodiazepiny ordinovat lékař, proto nejsou volně prodejné. Takže možná by bylo rozumné zajít k lékaři a nechat si předepsat léky dle vašich obtíží.