Odvykání G
GammaDan
Dobrý den, V několika posledních letech beru GHB, nejdříve rekreačně, ale s postupným vytvořením návyku. Několikrát jsem spadl do "24/7" užívání (nepřetržitě ve dne v noci, odstup dávek max. 2 hodiny). Pokaždé jsem se z toho sám dostal - stačilo "přežít" několik hnusných, propocených nocí beze spánku. V posledních měsících se mi ale vyvinula nějaká zvláštní forma tolerance a já si nechtěně zvýšil dávky. Mám problém spát, i když mi to "jede" a zhoršilo se mi vnímání vlastního těla - např trávení nebo tlukot srdce, dýchání. Všechno sice funguje, ale nějak to necítím. Jsem odhodlaný ukončit tuto závislost, hlavně ze strachu. Očekávám ale silné odvykací symptomy - tlukot srdce, vysoký tlak, několikadenní neschopnost usnout, zvukové halucinace, podrážděnost, deprese. Na zahraničních serverech jsem se dočetl, že v takovém případě se pro potlačení odvykacích příznaků používají silné tlumivé léky - benzodiazepany, hypnotika (klonopin, neurotin, clonidin, diazepam, phenobarbital...). Myslíte, že pro mě existuje možnost legálně získat tato silná farmaka? Věřím, že s nimi to zvládnu i bez hospitalizace, vyšlo to už vícekrát. Děkuji, D.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, podle toho,jak popisujete svoje stavy, myslím, že už je opravdu nejvyšší čas s GHB přestat a znovu nezačínat. Jednou by se Vám to pak pravděpodobně nepodařilo bez trvalých následků na psychice, např. na spánkovém rytmu. Kontrolovaná detoxifikace pod dozorem lékaře by byla jednoznačně nejlepší, ale pokud odmítáte možnost hospitalizace, zajistěte si kontrolu alespoň ambulantně. Psychiatr Vám také může předepsat léky, které jste uváděl a dohlédnout na to, abyste jednu závislost nevyměnil za druhou (což např. u benzodiazepinů není vůbec problém). Takže doporučuji najít psychiatra, který o závislostech něco ví a s ním naplánovat postup při domácím detoxu.