Jaruš
Dcera 17 let minulý týden požila pervitín údajně 3x, jenže se nám nezdá, že by to bylo poprvé a že by s tím skončila. Již delší dobu je agresívní, přes den spí, je tam záškoláctví, propadá a kradla doma peníze, nejednou, táhne se to vše dlouho. tady v Karviné nevíme na koho se obrátit, K-centrum se nám nezdá po návštěvě až tak vhodné, nic se tam nedělo. A jinde se tím údajně nezabývají, to nejde ji tak nechat. Poraďte.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho dotazu není jasné, k jakému závěru jste doma došli - zda jste se dohodli na abstinenci dcery, s nějakými pravidly a případnými postihy za jejich neplnění a s případnou kontrolou její abstinence, např. testy. nebo zda dcera přiznala problém a chcete ho řešit např. ambulantní léčbou, nebo zda dcera tvrdí, že problém neexistuje a věříte jí, že s pervitinem skončila...? Pokud doma kradla peníze a má takové problémy ve škole, je dost pravděpodobné, že užívá pevitin už delší dobu. Měli byste si tedy jasně stanovit, za jakých podmínek s Vámi může dál bydlet a budete jí dávat peníze atd. Přeci jen jste za ní ještě právně zodpovědní, takže by se podle toho měla chovat. Určitě je dobrý nápad navštívit nějakého odborníka. Pokud Vám nevyhovovalo Kontaktní centrum v Havířově, můžete zkusit některé z okolních měst, např.Kontaktní centrum Teen Challenge o.s., Selská 29, Havířov, 736 01, telefon: 777008639, nebo Kontaktní centrum Ave o.s., Ostravská 1628, Český Těšín, 737 01, telefon: 558736600. Bohužel Praha je poměrně vzdálená, takže nejsem schopná zaručit, že služby budou kvalitnější, ale můžete to alespoň částečně ověřit předcházejícím telefonickým kontaktem.