marihuana a psychicke stavy
...
asi pred tremi roky jsem s kamarady asi podesate kouril marihuanu.kamarad mi poradil, bych pri natahnuti marihuanu dlouho drzel v plicich a pritom to ¨tlacil do hlavy¨. ja jsem ho poslechl a asi po 10 minutach jsem zacal byt zkoureny.pote si asi 20 minut nic nepamatuji, az jsem se probral a zacali jsem prozivat takovy zvlastni stav.jako kdybych chvili normalne vnimal a pote jako bych se probudil ze snu a u vseho co se stalo nebo co jsem rekl mi pripada, jako by se to nestalo a vse je nejake divne.ten 1 den jsem mel i slabsi halicinace(kostickoval se mi obraz) a porad jsem pocitoval takove mrazeni.pote jsem nejaky cas zazival to same, i kdyz trosku mene vyrazne, ale stale jsem doufal ze tyto stavy pominou.po asi 2 letech to skutecne skoro zmizelo, nebo uz jsem si na to zvykl a uz to tolik nevnimal.Bohuzel nekdy asi v pulce zari jsem si kamaradem opet jointa zapalil a tyto stavy se vratily snad v jeste vetsi mire.myslel jsem ze tohle uz je konec ale usnul jsem.nesledujici den jsem se neodvazil jit do skoly a jen jsem jel vlakem do prahy a zpet ani jsem si moc neuvedomoval co delam.ted po poul roce to porad je a posledni 3 tydny je to cim dal tim horsi.nekdy je vse uplne v poradku,ale najednou ,treba ve skole se to vrati a ja se nemuzu soustredit, skoro nevim co rikam a delam a treba ze skoly odejdu.nekdy treba ani nedokazu rict v kuse celou vetu,vsecho vnimam uplne jinak, zapominam, a hodnekrat se mi stalo, ze se treba najednou proberu a skoro ani nevim kde jsem,kam jdu... Prosim poradte mi, ja uz z toho jsem opravdu psychicky na dne a nevim jak dal. Diky za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po marihuaně se občas takové věci stávají. Má bohužel to riziko, že dovede nastartovat psychické problémy, ke kterým máte třeba nějaké dispozice, ale bez ní by se nerozvinuly. Také to může být hodně psychické - tím, jak jste se vylekal stavu, který nastal po kouření marihuany a stále sledujete, jestli se neopakuje, může se stát, že si určitou část příznaků vsugerujete. Rozhodně ale nechci Vaše stavy podceňovat a věřím, že jsou velmi nepříjemné. Myslím, že by bylo dobré navštívit specialistu - psychiatra - a říct mu popravdě, co se dělo, aby mohl posoudit Váš stav a pomoci Vám. Jinak asi není třeba říkat, že rozhodně není vhodné, abyste marihuanu dál kouřil nebo užíval jakékoli jiné halucinogeny, protože je evidentní, že jste na ně velmi citlivý.