neverim
Klara
Neviem ci by som to mala vobec pisat ale to meno nie je moje takze vy o mne nic neviete ale vek je pravy...ale s toho nevycitas nic....Ale mam problem z ludmi. Aj ked len jazdim v autobuse a na niekoho sa pozriem bojim sa ze vie co si myslim...ze to vedia vsetci...a rozpravaju sa o tom Lenze oni sa o tom rozpravaju naozaj!!! Vsetko co hovoria zapada do toho co ja robim... Ze vidia co robim ked som v izbe...Neviem ci je nas viac ale niekedy mam pocit ze som iba ja ako laborytorna myska....a ludia ma sleduju..Hovoria o mojom stave v zvlastnej reci...mne pride ta rec normalna....ale ked som si to uvedomila viem ze nie je...Komunikuju medzi sebou....vsetko robia tak aby mi vytvorili umele prostredie...Ale som sa im vytrhla z pod kontroly a viem uz o vsetkom urobili ste chybu ked ste mi dali ochutnat travu!!!! pol roka a oci sa mi otvorili....preto zakazujete tie drogy aby na to neprisli aj iny co su ako ja ze???.....ale na druhu stranu myslim ze by bolo lepsie uverit tomu ich svetu ktory mi pripravili...uz nechcem pocut ako o mne hovoria a nechcem aby davali na svetlo moje myslienky...aspon nie aby som o tom vedela.....velmi sa bojimm...ako mam zatat verit....uz nechcem vediet o vsetkom...ale pamet mi nikto nevymaze!!!! bojim sa ze ma budu musiet zabit....pretoze viem ze niesom sama ta "laboratorna mys"... viem ze je nas viac takych ktorych tu drzite ale nie kazdy na to prisiel. a ty ktory na to prisli su ZAVRETY V BLAZINCI ALEBO DAVNO MRTVI aby ty ktory to nevedia na to tiez neprisli lebo blaznovi nikto neveri...aly ty mne nemozes nic pretoze to neni ani prave meno v e-mailovej adrese.....ale dobre ja uz chcem verit tak mi porad ako mam zacat verit...vymazte mi pamet...urcite to viete...nezabijajte ma..ja to nikomu nepoviem...ale pacil sa mi celkom ten nevedomy zivot....nebala som sa...vies ono to nie je prijemne ked sa ti niekto hrabe v myslienkach musis uznat?!! Tak preco to robite???...Bojim sa fakt!!! tak mi vymaz tu pamet....A ja slubim ze uz nebudem chciet drogu ...lebo by som na to asi zase prisla..ale musis mi dat aj povahu odmietnut drogu...musis im to povedat oni iste vedia ze ide o mna...tak mi pomozes??? Klara 16

Odpověděl: Bára Orlíková
Milá Kláro, naše poradna nefunguje od toho, abychom někomu něco zakazovali, ale aby si kdokoli mohl poradit s něčím, co potřebuje vědět ohledně drog. Pokud je to možné, upozorňujeme na rizika a snažíme se o to, aby lidé, co drogy berou a nechtějí s nimi přestat, je brali aspoň takovým způsobem, aby si co nejméně v mezích možností ublížili. Nevím, zda to, co popisujete, se Vám děje od té doby, co jste kouřila trávu nebo zda jste v mezidobí neužila i nějaké jiné drogy - silné halucinogeny (LSD, lysohávky) nebo stimulační drogy (pervitin). Působí to na mě tak, že jste se dostala do psychotického stavu. A myslím, že by bylo potřeba s tím něco dělat. Myslím taky, že by Vám pomohlo, abyste přestala kouřit trávu - pak by se vidělo, zda to, co prožíváte, odezní. No, kdyžtak ještě napište.