Pervitin
chachn
Dobry den,vcera mi ma holka rekla,ze bere pervitin.Dost me to vzalo,coz je pochopitelne,protoze ji mam moc rad.Je ji 17 let a smazit zacala tak pred mesicem.bere to kazdy tyden na party.Rekla mi to,protoze se toho chce zbavit,ale zaroven chce dal chodit na party a stykat se se stejnymi lidmi.Asi po vas chci radu,argumenty,aby pochopila,ze to neni nejlepsi cesta.prosim napiste mi co byste o ni potrebovali vedet,abyste mi mohli co nejlepe poradit.Jsem z toho vazne mimo.Nebo doporucit nejakou literaturu.Sam jsem byvaly fetak,ikdyz sem pervitin nikdy nebral,zameroval jsem se spis na psychedelicke drogy(lsd,houbicky) a tak o tom neco vim,uz sem ji spoustu veci rekl,ale vypada to,ze si mysli,ze je pro ni lepsi brat pervitin dal.Vidi svet hezci a dojezdy bere pozitivne,nemusi spat ani jist...straci se mi pred ocima.Jako pozitivni vidim to,ze mi to rekla,rekla to i svemu bratru a kamaradum,ktere ma opravdu rada.Uz sem byl i v mistni poradne a domluvil jsem si schuzku.Cim vic lidi mi poradi ,tim vic informaci ziskam.dekuju a cekam na odpoved...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že je opravdu pozitivní, že o tom s Vámi muví. Je vidět, že si není tak úplně jistá, jestli je to fakt tak skvělé a bezproblémové. Zkusila bych jí říct co nejvíce z vlastní zkušenosti, co např. Vám drogy vzaly, proč jste s nimi přestal. Také jí můžete odkázat na naši poradnu, ať si přečte pár dotazů od lidí, kteří pervitin pár let berou a teď vůbec neví jak z toho, přestože už kvůli němu ztratili mnoho. Vypadá to, že přítelkyně je hodně navázaná spíš na taneční kulturu a k ní drogy patří, než na ně samotné. Dokud bude chodit na party, asi ji nebude moc bavit být tam střízlivá. Zkuste společně vymyslet jiný program, nebo tam třeba jít s ní a zkusit se společně bavit bez pervitinu, ne s lidmi, kteří ho berou. Ale chápu, že každá rada drahá, když ještě přítelkyně nezažila nic negativního. určitě máte pravdu, že víc hlav víc ví, takže kdyby se Vám ji podařilo dostat do poradny s Vámi společně, bylo by to také dobré.