Hráčství a sázení
Luca
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jak postupovat:Muj pritel sazi a hraje ruletu.Jsme spolu přes rok a bydlíme spolu.Ze začátku to bylo takové nevinné,po stovkách a tak.Když se zhoršili podmínky v práci,peněz bylo tak akorát a já musela vše platit,protože výplata u něj v práci nebyla-začalo to vrcholit.Netušila jsem,že mi může hledat ve věcech a když našel peníze,prohrál je.Prvně v Tipsportu později na ruletě.Za tu dobu co jsme spolu k tomu došlo už 5x a po posledním průšvihu mě požádal o pomoc.Já ho nedokážu poslat jen tak pryč a rozejít se s ním.Chci mu ,hlavně nám,pomoct....Co dělat?Kromě toho,že nebude mít v dosahu peníze,je dobré najít mu nějakého psychologa nebo psychiatra?Stačí normální nebo musí na to mít zaměření?Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud Vás sám přítel požádal o pomoc, je to dobré znamení, že vidí také, že je to problém a chce ho řešit. Asi nepomůže jen to, že nebude mít přístup k penězům. Kromě toho je to poněkud zahanbující a mám pocit, že by to narušovalo rovnost ve Věšem vztahu, pokud byste ho kontrolovala jako malé dítě a dávala mu peníze na příděl. Skutečně by to chtělo nějakého odborníka, nejlépe který se specializuje na gamblerství nebo jiné závislosti. V Praze je to např. MUDr. Nešpor v psychiatrické léčebně Bohnice. Pokud byste potřebovala nějaký kontakt jinde v republice, dejte prosím vědět.