nevím co mám dělat!!!!
Daniela2
Dobrý den, můj přítel začal před nedávnem šňupat, a možná si i píchat, ale to nevim přesně, chtěla bych mu nějak pomoc, ještě než jsem s nim začala chodit, utekl od svých rodičů a bydlel půl roku v Plzni, a celý půl rok šňupal, pak s tím přestal a teď v zimě s tim zase začal. Má hodně problému s rodičema a ve škole, mám ho strašně moc ráda a nechci aby se takhle zničil, chtěla bych mu nějak pomoc, nějak ho přinutit aby s tim přestal..ještě bych se chtěla zeptat, jak rychle začne být člověk závyslí, že už s tim nedokáže přestat, ale boužel nevim co bere...mockrát děkuji za radu, jsem opravdu už zoufalá..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, neexistuje žádná přesná rovnice, po jaké době je už člověk závislý, a i když třeba závislý je, přestat může vždycky, jen chtít. Pokud bude chtít přestat, určitě jsou i způsoby, jak mu můžete pomoci, ale dokud mu vyhovuje brát, nemá velký smysl, abyste plýtvala svou energií a snažila se ho proti jeho vůli zachránit. Chápu, že má hodně problémů, ale oni nezmizí nadobro, když si něco šňupne, zmizí jen na chvíli a pak se vrátí, většinou ještě s větší intenzitou. Je to jen takové ukládání kostlivců do skříně, kteří se pak stejně jednou vysypou. Asi by bylo vhodnější problémy řešit přímo tam kde jsou a ne doma s drogou.