taťka alkoholik
dcera
snad si pamatujete když jsem vám psala o mém taťkovi a jeho problému s pitím. Dobré zprávy! Taťka dnes odjel na léčení jen doufám, že to tam zvládne. myslím, že pro něj to bude hodně těžké. nemá rád kolektivy a těžko se přispůsobuje, ale jsem na něj teď moc hrdá (fuj hnusné klišé:( ) děkuji i vám za rady. chtěla jsem se zeptat zda je možné léčbu opustit pokud by to taťka nezvládl. slyšela jsem že jo, jde to hned nebo musí být "odterapetuována" nějaká doba?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Budu Vám i tatínkovi držet palce. Z léčby se samozřejmě odejít dá, ale není to moudré. Pacient může kdykoli podepsat reverz a léčbu opustit. Není stanovená žádná doba, po kterou musí v léčbě pobýt, aby mohl podat reverz. Nemůže ho podat jedině v případě, že by měl léčbu nařízenou soudem, což asi není případ Vašeho otce. Nicméně - to, co píšete ve skryté poznámce - pochopitelně, že je to hrozné, ať už je kvalita léčby dobrá či nepřílš dobrá - vždy to tomu, kdo se léčí, bude připadat strašné. V kontextu toho, že Váš otec tráví po dlouhé době první dny a týdny bez alkoholu, na němž byl závislý, je pochopitelné, že se necítí dobře. Léčba ze závislosti nebývá nikdy zrovna příjemná - ono přestat brát drogy nebo přestat pít je prostě složité - léčba může být pouze více či méně kvalitní. Nechci zpochybňovat to, co říká Váš otec - některé léčebny skutečně nejsou úplně na výši, co se týká kvality poskytované péče, ale zas nevím o tom, že by to někde bylo tak děsivé, že by bylo jediným řešením z léčby odejít. Nezoufejte,řada lidí to bez větších úhon přežila a abstinují. Spíš Vám radím, abyste se nenechala zmanipulovat do toho, abyste otce v předčasném ukončení léčby podporovali. Každý, kdo je závislý, tak se vědomě nebo nevědomě k droze snaží dostat. Myšlenky o ukončení léčby pronásledují každého, kdo je v léčbě a je to jen maska pro chuť si vzít drogy nebo se napít. Jakmile by z léčby odešel, s největší pravděpodobností by kolotoč s alkoholem začal nanovo. Zkuste ho spíš v léčbě podporovat a dejte mu jasně najevo, že je pro Vás velmi důležité, aby léčbu dokončil. Držím palce a přeji hodně štěstí.