identifikace
Jarka
Dobrý večer paní Orlíková, děkuji Vám za odpověď Samozřejmě nevím,zda dcera kouří pravidelně, nebo občas. Společně nebydlíme. Usuzuji, podle toho, že jsem v jejím bytě našla vodní dýmku, semena, marihuanu v květináči, zelenou snítku - teď v zimě - konečně ve spíšce zbytek jointa. Jsem ze staré školy, nepoznám na člověku do jaké míry je závislý a do jaké míry se jedná o experiment. a na čem je závislý.O drogách jsem si přečtla spoustu literatury a pravidelně čtui Vaše strábky.Dcera je ulhaná a její chování se změnilo, je vůči mně agresivní a sprostá, nekomunikuje, uekla z VŠ. Mávnutím proutku je jiný člověk, Je sice dospělá, to ještě neznamená, že nemá úctu k matce. Jsem samoživitelka. Do její dospělosti jsme si rozuměly, náš vztah, byl spíše kamárádský, než rodičovský Přeji pěkný večer a děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Marihuana je skutečně droga s relativně malými riziky a její potenciál vyvolat skutečnou závislost je minimální ve srovnání s jinými drogami včetně alkoholu. Pokud má dcera doma to, co popisujete, pravděpodobně s tím má již delší zkušenost, ale takto přes internet to nemohu posoudit. Napadá mě, zda chování dcery skutečně souvisí s kouřením marihuany. Nevím, jak vypadá její soukromý život, jaký je v současnosti skutečně Váš vztah, zda měla nějaké psychické potíže v minulosti. Protože je možné, že příčinou změny chování jsou buď psychické problémy nebo nějaké potíže v partnerských vztazích nebo také výrazná snaha o vedení svého vlastního života podle svého stylu a zdůrazněné osamostatnění se od rodiny. Vztahy mezi rodiči a dětmi se v průběhu života mění a je možné, že dceřiny reakce v komunikaci s Vámi se po čase upraví. Výše uvedené berte jako subjektivní vnímání situace velmi stručně popsané přes internet - po internetu se nedá diagnostikovat ani poskytnout rozřešení situace. Pokud byste měla pocit, že se situace horší a potřebovala byste to spíše s někým zkonzultovat osobně, napište mi, odkud jste a já bych Vám mohla najít nějaké kontakty na kolegy, kam byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce.