Marihuana
Kiri
Dobrý den.Chtěla jsem se zeptat ,mám kamaráda a ten už asi pátým rokem kouří trávu.A ted přišel na to ,že by chtěl přestat ,jenže říká že si na to tolik zvykl ,že to prostě nejde... Ještě jsem se chtěla zeptat kdyby se mu podařilo přestat ,zůstal by tím nějak poznamenanej?Předem děkuji za odpověd a přeji hezký den.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Přestat s kouřením marihuany pochopitelně jde. I po těch pěti letech. Ovšem je pravda, že se člověku životní styl po několika letech obtížně mění. Pokud chce skutečně přestat, tak tomu bude muset nějaké úsilí věnovat - je potřeba se naučit fungovat trochu jinak, nějak zaplnit volný čas, nepohybovat se moc v prostředí a mezi lidmi, kde se kouří tráva, udělat si nějaký jiný denní režim, obměnit způsob své zábavy a najít si něco místo toho kouření trávy. Může to zkusit napřed snížit - kouřit trávu třeba jen o víkendu místo toho, aby kouřil každý den nebo si jinak stanovit příležitosti, při kterých kouřit bude a při kterých ne. A postupně zkusit přestat úplně, pokud se necítí udělat takovou změnu najednou a přestat kouřit ze dne na den. Žádné abstinenční příznaky mu při vysazení nehrozí, maximálně bude pár dní trochu podrážděný a nebude se cítit spíš psychicky úplně ve své kůži. Marihuana může způsobit, i když je to spíše výjimečné, nějaké zdravotní a psychické potíže, které by mohly přetrvávat i po vysazení. Obvyklejší ovšem je, že po nějaké době abstinence se vše upraví k normálu a člověk do budoucna "poznamenaný" nebývá. Přeji hodně štěstí a pokud by kamarád chtěl, tak ať napíše.