XY
JS
Dobry den, mam 2 dotazy: 1. Co to presne znamena, kdyz se rekne, ze ma droga ENTAKTOGENNI ucinky? 2. Jaka je farmakokinetika psychostimulancii? Dekuji. JS

Odpověděl: Jakub Minařík
Entaktogeny je název, který se používá v souvislosti s efektem MDMA. Našel jsem vám nějaké definice a popisy: Entaktogen - látka produkující stav s příjemnou náladou,. pocity empatie a sounáležitostí s okolím. (Nichols 1986) Jiná definice se vztahuje přímo k MDMA: "Extáze" je typický empatogen („zesilovač sympatií“) a entaktogen (látka vyvolávající potřebu tělesného dotyku). To by snad jako vysvětlení stačilo. Kdyby jste tomu chtěl více rozumět, doporučují si zadat heslo do googlu a najít si jednotlivé texty. No, na straně druhé si nejsem jist, jestli se vám to nezamlží. :-) Ohledně té farmakokinetiky - tak je specifická pro jednotlivé látky. A podrobnější vysvětlení svou odborností přesahuje možnosti dotazu v poradně. Doporučoval bych vám se podívat do učebnic farmakologie.