drogový test
Jindra
Dobrý den, můj 24letý syn bral 3roky pervitin. Nyní žije opět se mnou a minulý týden se doma neukázal 3dny a když přijel, zdálo se mi, že má rozšířené zorničky a byl jiný než obvykle. Vyhýbal se mi, nemluvil, tak jako jindy... Mám podezření, že opět něco užil. Je možné zakoupit nějaký drogový test, který by např. z moči prokázal přítomnost drogy? Existují v okolí Liberce nějaké léčebny, případně střediska pro rodiče a drogově závislé? Děkuji předem za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ve větších lékárnách jsou v prodeji drogové testy, které se provádí z moče. Pervitin je v nich rozpoznatelný nejvýše 7-10 dní od užití, někdy i méně. takže po této době už nemá smysl test provádět. Kromě toho je myslím dobré promyslet, co Vám výsledek testu řekne, jestli např. pokud bude negativní, budete klidná a celou věc uzavřete, atd. Určitě by bylo lepší o Vašem podezření se synem nejprve v klidu mluvit, měl by vědět, že máte o něj - ale i o sebe samozřejmě - strach. Test je často až posledním řešením, protože přeci jen může narušit vzájemnou důvěru, ale je to hodně individuální. Věřím, že pokud Váš syn už tři roky užíval pervitin, jistě jste si lecčíms prošla. V každém případě, pokud byste se chtěla poradit s nějakým odborníkem v okolí, můžete se obrátit např. na Centrum sociálních služeb Libereckého kraje Rumunská 5/A, Liberec, 460 01 telefon: 482710276