identifikace
Jarka
Dobrý večer, jak poznám na 25 leté dceři, že kouřila marihuanu? Existijí nějaké charakteristické prvky a jak dlouho po kouření se toto dá rozpoznat?? Děkuji Vám za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím bohužel z čeho usuzujete, že Vaše dospělá dcera kouřila marihuanu. Bohužel příznaky intoxikace konopnými drogami jsou dosti nespecifické a každý reaguje velmi individuálně. Podrobnější údaje i některé z příznaků ale můžete najít v našem textu o marihuaně na těchto stránkách pod kolonkami o jednotlivých drogách. Účinek marihuany trvá obvykle pouze 2 - 3 hodiny, po odeznění intoxikace již těžko rozeznáte, zda dotyčný marihuanu užil nebo ne. Pokud tedy nekouří zcela pravidelně a je v zásadě intoxikovaný stále. Možná kdybyste napsala více informací - například proč toto podezření máte, zda se u dcery objevily nějaké změny chování, které by se daly připsat užívání drog, zda dcera s Vámi bydlí nebo ne, zda jste s ní o svém podezření mluvila či ne... - tak bychom Vám mohli poskytnout konkrétnější odpověď. Závěrem - chápu, že máte o dceru obavy a nechci situaci bagatelizovat, ale je nutno říct, že konopné drogy patří k těm, u nichž jsou rizika jakýchkoli potíží relativně malá ve srovnání s ostatními drogami včetně alkoholu. Dcera je dospělá a pokud vyzkoušela marihuanu, tak jistě o jejích rizicích ví a případné negativní důsledky (které ale nejsou moc pravděpodobné) si ponese sama. Kdyžtak napište více a já bych Vám pak mohla poskytnout podrobnější odpověď. Zatím přeji hodně štěstí.