lekar a syndromy
Kaja
Jaka je povinnost lekare, dostavi.li se k nemu pacient s nasledujicimi syndromy: -koktavost -hovori nesrozumitelne, patlave, nedokoncuje vetu -vravoravy krok -vpichy na predlokti -pro hovoru si dava ruku pred usta -agresivita, zloba - lekar uvedl, ze s takovou nenavisti ve vyrazu se jeste nestkal Je zrejme, ze konzumoval nejakou drogu, pripadne kombinaci drog. Muzete mi prosim alespon v domnence odpovedet, jake drogy to jsou a v jake fazi se pacient nachazi. Jaka je povinnost obvodniho lekare, pokud k nemu v tomto stavu pacient prijde.Dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, to je složité. Povinnost lékaře je ošetřit pacienta tak, aby to bylo lege artis. Nicméně - pokud pacient o ošetření nestojí a odmítne jej a současně nejsou důvody se domnívat, že stav pacienta vyžaduje zákrok proti jeho vůli - což se vztahuje na situace, kdy je ohrožen bezprostředně ohrožen zdraví či život pacienta nebo jeho okolí a současně pacient není způsobilý rozhodnutí o léčbě učinit, protože je ve stavu kdy nechápe co se s ním děje a nemůže se rozhodnout. Tak lékař pacientoci vysvětlí jeho stav a pokud pacient léčbu odmítá i přez seznámení se situací - tak by si měl nechat lékař nechat pacientem podepsat tzv. negativní revers a více udelat nemůže.