MST
Sakalik
Dobry den. Kamos rikal ze nekde sezene 60mg-movou(retardovanou) tabletku MST contin (Morfium), ale aby byl ucinek vetsi, nez pri polykani jedne, tak ji rozdrti na prasek a ten rozdeli na dve casti po 30 mg, jednu rozpusti na lzicce ve vode a pichne si ji do zily. Je 30 mg hodne, nepredavkuje se z toho? A rozpusti se mu vubec nadrcene MST ve vode, nebo musi pridat citron? Mam strach ze by se mu to treba mohlo srazit v krvi a zpusobit treba mrtvici, ale zase rikal, ze kdyz uz to jednou rozpusti, srazit by se to nemelo. Co vy na to rikate? Nebo by to mel rozdelit na tri dily, po 20 mg??? Dekuji za odpoved. Sakalik

Odpověděl: Jakub Minařík
No, vzhledem k tomu, že terapeutivká dávka je 0,01 gramu a to ještě ne intravenozně a vnímavost k morfinu je velmi individuelní tak k předávkování dojít může. navíc ta reatrdovaná tableta morfium uvolňuje postupně, takhle je to jako bolus. Může tedy dojít ke komplikacím, včetně fatálních. Navíc ten morfin je v té tabletě speciálně vázán a já fakt nevím, jak se to bude chovat, pokud s tím takhle naložíte. Nějakou embolii bych tedy nevylučoval. Ohledně toho rozpouštění fakt nevím, ale co vím bezpečně, že citron je k rozpouštění nevhodný, neb si můžete píchnout také nějaké plísně a viděl jsem už čověka bez oka pro plísňový absces oční koule. To se pak bulbus musí třeba i ennukleovat (česky vyloupnoutt oko). Stačí? :-)