Máca
Dobrý den psala jsem vám o svém bývalém příteli co je na pervitinu od ledna se spolu vídáme a hodně si povídáme a já se mu snažím pomoci.Řekl že chce přestat ale je hodně uzavřený a ze začátku jsem měla problém aby se svěřil mě.Dnes se už spolu na téma pervitin bavíme normálně a sám se mi i svěří. Chtěla bych se zeptat jak mu pomoci k léčení (abstinenci)sama jsem nikdy nic nebrala tak mu nemůžu říci stavy a odborně mu pomoci ale on sám k odborníkovi nepůjde.Děkuji Marcela

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nemyslím si, že by bylo od Vás moudré ex-partnerovi pomáhat z pervitinu - myslím, že by bylo lepší ho svěřit do rukou odborníkům. To, že mu pomáháte, bude mít pravděpodobně efekt pouze v tom, že on bude s Vámi řešit své pervitinové záležitosti, bude Vám tvrdit, že se chce léčit a přitom pro to nic neudělá, a Vy z toho budete akorát vyčerpaná a nešťastná. Takový je obvyklý scénář podobných situací, s nimiž se setkáváme. Navíc se často stává, že ten pomáhájící, který nebere, tak do drog spadne taky, s úmyslem vyzkoušet jaké to je, aby mohl uživateli drog pomoci lépe a pochopil, co se s ním na drogách děje. Nakonec to může skončit drogovou závislostí obou. Být Vámi, dala bych si pevné hranice. Můžu Vám nabídnout kontakt na nějaké zařízení typu K-centra pro uživatele drog (dá se tam jít ambulantně a anonymně se poradit), který byste mohla ex-příteli předat - pokud mi napíšete, odkud jste. S tím, že pokud si tam sjedná schůzku, můžete ho tam vyprovodit, ale víc pro něj pravděpodobně udělat nemůžete. Na to, že je to Váš bývalý přítel, tak má myslím od Vás nadstandardní servis. Buďte na sebe opatrná.