dcera kouří marihuanu
mama
Dobrý den, dovoluji si obrátit se na vás s dotazem. Našla jsem náhodou u dcery sáček s marihuanou, tvrdí, že to není pro ni, ale pro nějakého Michala. Ale já vím, že kouří asi 2X týdně. Dceři je 18 let, je to asi 3 roky - trpěla silnými migrénami, p. doktorka se domnívá, že je to psychického rázu a léčí ji antidepresivy. Vystřídala jich už několik v současné době bere citalec. magnézium a ještě něco při akutní bolesti. Na kontroly docházíme pravidelně, migrény ustoupily a teď jsem zjistila tohle. Přitom ještě kouří cigarety. Je velmi drobná, mám o ni strach, nevím jak mám reagovat. Prosím vás o radu. Předem děkuji. H.K.

Odpověděl: Jakub Minařík
To je složitá otázka. Interakce s těmi léky, které zmiňujete by neměla být problém. Spíše bych viděl problém v možnosti ovlivnění psychiky, které však může být pozitivní i negativní. Je to hodně složitá otázka která souvisí s tím, v jaké společnosti dcera konopí kouří, jaký kontext užívání má. Zážitky, které jsou s kouřením konopí spojené mohou dceři pomáhat některé věci zpracovat a zaintegrovat. Na straně druhé - vzhledem k tomu, že dcera má psychické problémy roste riziko, že může dojít k nějakému bad tripu, který může s sebou nést různě závažné důsledky. Když se vžiju do vaší role, tak je to také složité. Máte informace o kterých dcera neví, dcera je plnoletá, může vám říci že to je její věc navíc pokud jste ty informace získala nevhodným způsobem (například z jejího deníku), tak to může váš vztah s dcerou dosti výrazně narušit. Osobně bych doporučoval zkusit se o problému bavit otevřeně, bez moralizování - protože pokud bude mít dcera pocit důvěry, můžete se dozvědět jak se věci mají, co jí to přináší, ... a pak budete mít více informací pro rozhodování. No, asi ještě napíšete. :-)