Šárka
Děkuji za odpověd p.Jakubovi Minaříkovi.Doufám, že ještě odpoví....Přítel, myslím si, má psychické problémy.Fet mu způsobil, že se neumí vyrovnávat s dennímy problémy, např. v práci, a proto od těchto problémů utíká za pervitinem.Každý den hulí a rád se také napije.Nedávno dostal ,,nějakou" depresy a mluvil o sebevraždě a že by potřeboval psychologa atd., byl i vcelku agresivní - např.rozbil mobil o zeď.Ráda bych mu doporučila psychologa a říkala sem mu to, ale tvrdí, že je zase všechno O.K., že toho bylo na něj prostě moc, ale že je to už v pořádku.Nevím už čemu mám věřit.Vím, že člověk na fetu rychleji dospěje, ale jemu je 23 a říká, že se cítí tak na 50.Je to také workoholik.Byli jsme v hospodě a překvapil mě když ho fascinovali automaty, radši jsem mu vzala peněženku, ale stejnak prohrál dost.Je ve znamení ryb a ty mají sklony k závislostem, ale co je moc to je moc.Prosím poraďtě, k psychologovy nechce a když dostane depky a mluví o sebevraždě, tak já nevím co mu na to mám říct.Děkuji za odpověd...

Odpověděl: Jakub Minařík
No, víte obávám se, že pokud se přítel nerozhodne k nějakému radikálnímu řešení, tak je změna nemožná. Sama mu pomoci nemůžete, protože nejste v pozici, ve které to může fungovat. Myslím, že jediné moudré řešení je odtáhnout jej k psychiatrovi a říci mu jak se věci mají. Jinak to, obávám se, nepůjde. Jen na okraj, pokud je partner opravdu depresivní, tak pervitin mu může pomoci k tomu, aby v sobě sílu ke spáchání sebevraždy našel. Rozhodně by jej užívat neměl.