LSD a gen. poškození
klubber
Zdravím, na Vašich stránkách v sekci halucinogeny - lsd jsem se dozvěděl že LSD poškozuje genetickou informaci, genom(?). Zajímá mě, jestli jsem pochopil správně, že to, zda tato genetická informace bude poškozena, NEZÁLEŽI na tom jak moc často člověk bere, ale zda-li intoxikace někdy proběhla či ne. Tj. když to zjednodušim, buďto LSD nebrat vůbec, a nebo, pokud už to člověk jednou zkusil a LSD "zafungovalo", tak už je to jedno zda-li si dám znovu nebo ne? Mluvím pouze o poškození genomu. Díky :-)

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jestli jste dobře četl, tak já tu informaci ve stejném odstavci zpochybňuju. A k tomu zpochybnění se kloním, ale myslím, že bez toho rizika by informace nebyla úplná. Ale k tomu jak to vzniká: - víte ty věci mohou vznikat - řekněme - sumačně - tedy po určitém počtu expozicí danou látkou dojde zákonitě k nějakému jevu - a nebo náhodně - stochasticky - tedy nelze vysledovat tuhle souvislost - prostě to někdy vznikne, někdy po první expozici, někdy po 10, někdy nikdy, ... Neplatí tedy to, že to je jedno. Ta náhoda se může stát i když budete mít LSD popáté. Nedá se ale vysledovat kauzální souvislost typu heroin bere pravidlně 3 měsíce, 3x denně - po vysazení následuje odvykací stav. Je to jasné? Kdyby ne, nebojte se napsat. Když to po sobě čtu tak je to myslím trochu maďarsky. :-)