závislost na lerauxinu
jana
Dobrý den, prosím pěkně,mohl byste mi poradit,jetli se člověk může stát závislým na tomto prášku.Moje kamarádka už asi dva roky řeší soukromé problémy,bohužel tak,že do sebe cpe prášky.Nevím jak pravidelně,jak časo,ale poslední půl rok myslím,že několikrát týdně.Nebere je pravidelně,ale když má tzv.depku,moc mi to neřekne,protože ví,že s tím nesouhlasím.Mám o ní obavy,jak poznám,jestli nejni už závislá.schání si je přes známou. Občas jdem někam popít,takže si dá i alkohol,hodně řídí,protože podniká,několikrát sem jí už vyčetla,že se může vybourat když je pod práškama.Ale má svojí hlavu.Je možný že by měla depresi z toho,že si nedala prášek? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
No, po takhle dlouhé době bych považoval již závislost za možnou. Deprese po vysazení léků by tedy byla celkem pravděpodobná. Ono opravdu hodně závisí na stylu užívání, frekvenci a dávce. A o tom nemáme dostatek informací. Možná by pro odhad stačilo vědět kolik tablet a o jaké síle měsíčně spotřebuje. Pokud se týče řízení, je to poměrně riziko. Lexaurin hodně zpomaluje reakce a může způsobit i ospalost, ev. usnutí a to bývá za volantem fatální. Interakce s alkoholem je také nedobrá, může dojít k zástavě dechového centra. Náhlé vysazení lexaurinu - pokud je užíván ve větších dávkách může vést k epileptickým záchvatům a dokonce ke smrti. Kamarádce bych doporučil - navštívit psychiatra - vysadit opatrně lexaurin - změnit jej za nějaká antidepresiva a pokusít se najít si nějakého psychoterapeuta, který jí s jejími problémy pomůže. No, kdyby bylo třeba, tak ještě napište.