paranoia a toxická psychóza ?
Dobrý den! Chtěli jsme se zeptat, jestli to co po 5ti letech prawidelneho koureni marihuany, po roce a 1/2 "obcasneho" uziwani jinych drog proziwame, jsou "priznaky" toxicke psychozy a paranoii..posledni dobou propadame pocitum, ze nas nekdo pozoruje, absolutne brutalne werime na UFO (nedawno jsem si dokonce wsugerowala, ze mam od nich zabudowanou ocelowou kulicku w noze ), pocit, ze was nekdo zabije, ze se stane neco co znici "muj swet",mame poci, ze lidi se kterymi se stykame, jsou na nas neustale nastwani..!Ze nas pronasleduji duchowe, ze jsou w pokojich kamery, ze jsme ucastniky reality show!!!!!Obcas se nedokazeme kontrolowat a propadame zachwatum agresiwity, ktere si pak wzajemne na sobe wybíjíme....No..tak dekujem za odpowed! JE TO URGENTI! I kdyz..kdyz jsme si to po sobe precetli..tak jeste, ze neni ten E-mail povinny:))))

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, co považujete za občasné užívání a co jsou to ty jiné drogy kromě marihuany. I když ona marihuana, spíše výjimečně, ale přece, také může způsobit psychotické stavy. To, co popisujete, vypadá na stavy, které provází užívání stimulačních drog (pervitin, kokain, méně často se to stává u extáze). Tedy tzv. toxická psychóza, obvykle paranoidního chrakteru. Takže by bylo namístě všechny drogy včetně marihuany vysadit, a pokud by to po cca týdnu abstinence nepřecházelo, tak je urgentní vyhledat psychiatrickou pomoc. Protože jinak to bude dost průšvih. Takže - pokud to skutečně myslíte vážně, tak bych doporučovala se podle toho zařídit. http://www.pcp.lf3.cuni.cz/sddz/Testy.htm. Tady si pod kolonkou o psychóze můžete zodpovědět na pár otázek, které Vám možná pomůžou se ujistit/či zpochybnit to, zda trpíte psychózou.