Učení na perníku
LuckAss
Zdravim, na sklonku minuleho leta jsem uz pozde zjistil, ze se na 1.LF otevira novy obor adiktologie. Jelikoz se nekolik let intenzivne zajimam o problematiku drog (= denodenni prace s informacemi) a mam vstrebano mnoho kniznich titulu ze vsech moznych uhlu pohledu (lekarskeho, sociologickeho, historickeho, kulturniho atp.), privital jsem (po rozhodnuti nenastoupit na nevhodne vybranou VS a docasneho zarazeni do pracovniho procesu) tento obor jako moznost uplatneni mych znalosti. Ma to ovsem maly hacek :) Muj profil je maturant s uplatnenim spise ve sfere ekonomicke a prijimaci zkousky jsou take z fyziky, o kterou jsem okem nezavadil uz nejaky ten uhersky rok :) Pokud jde o biologii a chemii, tak k nim jsem si vybudoval pevny vztah, obavam se ovsem, ze tu fyziku v terminu 4 mesicu nevstrebam, ac se povazuji za nadprumerne inteligentni osobu (nyni se jiz dostavam k otazce, ktera sem patri). Vim, ze mi to nebudete doporucovat, ale jake jsou zkusenosti vasich klientu, kteri se intenzivne ucili s pomoci metamfetaminu? Daji se predpokladat u cloveka s rozumnym pristupem k drogam (jsem abstinent, nekurak, prilezitostne si dopreji psychedelik) a celkove s vyssi inteligenci podobne potize pri pokusech skoncovat jako u lidi, kteri si na mf uletnou? Je mi jasne, ze jde o trochu jinou ligu, nez bezna nenavykova psychedelika, osobne znam ovsem i lidi, kteri dokazou sve uzivani prave metamfetaminu regulovat a to k nim maji jeste velmi pozitivni vztah. U sebe predpokladam jen ciste pracovni vztah a pred prijimackami s tim hodlam skoncit. No, pokud mi sdelite, ze mi pernik moc nepomuze se kvalitne naucit, asi se na nej vykaslu, ale budu rad za jakoukoli odpoved. Momentalne me nezajima nic nez drogova problematika a nevidim jine misto, kde bych se mohl seberealizovat. Predem dekuji za odpoved :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Obávám se, že ke studiu na oboru, který se týká především závislostí, nemáte skutečně vhodný přístup. Myslím, že by bylo velmi na místě uvažovat o tom, co Vás vede k tomu, že chcete studovat zrovna tento obor. Studium adiktologie a případná práce v praxi v oboru totiž znamená, že by měl mít člověk především ujasněný svůj postoj k drogám. Nevím, jestli skutečně máte všechny informace o tom, co přesně adiktologie je a co byste po studiu chtěl dělat, ale obyčejně lidé, kteří něco podobného vystudují, pracují s klienty, kteří mohou mít nebo mají problém s drogami a měli by jim umět pomoci buď aby se drogám vyhnuli úplně nebo aby se nedostali na dno, případně aby byli schopní zvládnout léčbu a po léčbě se k drogám nevrátit. Člověk, který uvažuje o tom, že bude brát pervitin, aby se dostal na vysokou školu, jim asi nebude moc platný. Takže - jednak si myslím, že užívání pervitinu proto, abyste se mohl učit na přijímačky není dobrý nápad - pravděpodobně Vám to bude úplně k ničemu. Jednak se Vám velmi snadno může stát, že na pervitinu ulítnete - většina lidí, kteří pervitin vyzkoušeli, tak byli přesvědčeni, že s tím bez problémů skoncují. Ne všem se to podařilo. Nějak se mi zdá, že nestojíte nohama na zemi a pochybuji o Vašem rozumném přístupu k této problematice - zdá se mi spíše takový, že jste drogami fascinovaný, podceňujete jejich rizika, a má to dosti daleko k racionálnímu uvažování. Pokud chcete skutečně studovat adiktologii, stálo by za to to přehodnotit. A navíc myslím, že ta fyzika se dá zvládnout - koneckonců fakulta vydala otázky, které budou u přijímacích zkoušek. A příjímačky se skládají i z jiných částí než test z fyziky - taky je třeba dobré mít nějakou praxi v drogové problematice, a není tím skutečně myšlena vlastní zkušenost s drogami těsně před přijímacími zkouškami.