Lecebne Komunity
Miluse
Dobry den,chtela jsem se zaptat zda existujou komunity ktere maji okamzity termin nastupu na lecbu.Nevim kam se obratit jsem zoufala ze sveho syna.Dekuji predem za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Terapeutické komunity, které se zaměřují na léčbu závislosti, obvykle nemívají volné termíny ze dne na den. Navíc člověk, který chce nastoupit do komunity, musí jednak o léčbu požádat (zaslat předem potřebné údaje) a jistě musí před nástupem do komunity absolvovat detoxifikaci. Na "detox" také ale nebývá možné nastoupit ihned, i když je to pravděpodobnější než u komunit. Také může po detoxu absolvovat léčbu v psychiatrické léčebně zaměřené na závislosti, kde je léčba kratší a více režimově zaměřená než v komunitě. Výhodou komunity ovšem je, že je zde větší prostor pro psychoterapii, pracovní terapii a že je léčba více strukturovaná, dlouhodobější a umožňuje lepší přípravu na návrat do běžného života. V tuto chvíli bych Vám doporučovala se ale obrátit na nějaké kontaktní centrum pro uživatele drog ve Vašem regionu, kde byste mohla situaci zkonzultovat a dozvěděla byste se více o aktuálních možnostech léčby. Další věc samozřejmě také je, zda je k léčbě motivovaný Váš syn. Protože pokud do léčby nechce, bude to velmi složité a je možné, že situaci budete muset vyřešit jinak.