MUDr. Jakub Minařík
sylvie
Dobrý den psala jsem sem 16.2. Ano má sestra s tím chce něco dělat, akorát ji musím pomoci, protože má hodně slabou vůli. Byla jsem u psychologa a ten mi poradil, ať ji vezmu za ručičku a doprovodím ji do nějaké poradny, ale s ní je to velice těžké. Jen pořád spí. A ke všemu je hodně často nemocná. Co byste potřeboval ještě vědět? Jen bych ji toho chtěla zbavit vím že to nepůjde jen tak lehce. Napadlo mě někam s ní odjet do ciziny. Myslíte, že by to pomohlo? Nebo co by bylo pro ni nejlepší???

Odpověděl: Jakub Minařík
Do ciziny bych s ní nejezdil. Před tím sestra neuteče. Rozumné je pokusit se o nějakou léčbu. Pokud mohu doporučit, tak existuje možnost i intenzivní ambulantní léčby, když by ta selhala, tak pak je možnost léčby ústavní. Konkrétně bych doporučoval tento postup: - sestra ať začne chodit na motivační skupiny do denního stacionáře. Je to kontakt s relativně málo pravidly, stačí tam přijít v trochu použitelném stavu (tedy ne intoxikovaná) a alespoň trochu včas. Skupiny jsou 2x týdně, vždy v úterý a ve čtvrtek od 10.30 do 12.00. Kolegové pak podle schopností sestry fungovat a motivace nabídnou: - buď léčbu v denním stacionáři, když zvládne abstinovat sama, tak jen s ambulantní detoxifikací, pokud ne, zajistí jí detox - nebo léčbu v některé z léčeben, kterou ji zprostředkují - zařídí také testy na žloutenku a AIDS - a když bude pořeba, tak psychiatrickou péči - pro vás by byla skupina pro rodiče a blízké, která je tuším v úterý večer, ale to si musíte u kolegů ověřit. Kontakt: DS SANANIM, Janovského 26, Praha 7, 170 00, tel. 220 803 130 Co vy na to?