alkohol
martina.olex
mám pocit, že piju, když mám nějaký problém.Včera jsem pila, protože manžel šel na návštěvu a nevrátil se tedhy, kdy měl a věděla jsem, že tam je jen proto, že mu nalévají a věděl, že ho doma čekám.Z mého pocitu osamění vyplynulo, že jsem nechtěla být sama, tak jsem pila.Jsem nezaměstnaná a kvečeru, kdy už mám vše doma hotovo,potřebuji, aby se mnou mynžel byl.Když je doma, tak a věnuje se mi,tak se mi daří prožít večer bez alkoholu.Chtěla bych své pití udržet na max. 0,5 l denně (piju víno).Jsou dny, kdy nepotřebuji pít vůbec.3 roky jsem abstinovala,ale loni vlétě jsem vypila 2 skleničky vína a bylo mi hrozně dobře,tak jsem si řekla, že občasné 2 skleničky nemůžou být tak nebezpečné.Píšu vám, protože se mi to občas vymkne z ruky a mám pocit viny, že jsem se opila.Poraďte mi, prosím, jestli je možné, abych zůstala u těch dvou skleniček a nepila dál.Teď jsem si na to sama odpověděla.že si musím najít nějakou zájmovou činnost, která mi nahradí moje pokračování v pití.Zkusím to.Napište mi svůj názor, prosím. ůj otec zemřel na cirhózu játry a chci vědět, jestli se dispozice k pití dědí.Co mi radíte?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, disposice k pití může být dědičná. Takže by bylo moudré, kdybyste pití hlídala a omezila. Navíc, zdravá ženská játra zvládnou 2 deci vína denně bez poškození, mužská 6 dl. Takže denní dávka 2 skleničky je nad normou. A jak se zdá, tak důvodem pití u vás je frustrace. Asi bych považoval za moudré pokusit se najít něco, co vyplní váš čas tak, abyste nemusela pít alkohol. Protože ono je to fakt zrádné a člověk v tom uvízne velmi rychle. myslím, že je spousta možností co můžete dělat: - chodit cvičit a nebo jinak sportovat - navštívit kamarádky - číst si - ... Můžeme se dohodnout tak, že se pokusíte vymyslet co s tím a napíšete, jak vám to jde. Když to bude složité, tak můžeme něco vymyslet. P.s. Doporučuju koupit si malý diářek a tam si vypitý alkohol zaznamenávat. Je to dobrá zpětná vazba. :-)