Pozdrav paní Orlíkové
Kristina
Dobrý den paní Orlíková, měla jsem nyní chvilku času a podívala jsem se na poradnu, někdy si říkám, jak se to vlastně stane, že lidi začnou brát drogy ... začnou pít jako já ... Nevím, nicméně byla jsem si pro další "dávku" Coaxilu, stále situaci zvládám, a třeba i kvůli Vám musím vydržet. (Vím, že psychologická rada by zněla - hlavně kvůli sobě, ale nevím jestli jsem nějaká slabá povaha, nebo co to je, nebo mám ráda autority, nebo nevím, možná, že by jste to dokázala pojmenovat, ale mám dobrý pocit, když Vám mohu napsat, že se držím.) Měla jsem krizi, zase jako kdyby mi přeskočilo, bylo to hrozné, prohledala jsem celý dům, ve sklepě bylo pivo, jenomže to naštěstí nemám ráda a tloustne se po něm... Ja to povrchní, ale pomáhá to. Manžel asi vše ukryl ne velmi důkladně vymyšlené místo. Dnes mám opět divný pocit... No nic. Když jsem si v lékárně vyzvedávala léky, obsluhovala mě moje kamarádka z dětsví, a probírali jsme spolu, že i ona bere čtvrtku, maximálně půlku Neurolu před spaním, jinak je druhý den mrtvá ( unavená), tak jsme si notovali jak je to fajn brát Coaxil ... To mi přijde tak smutné. Tak jsem se vypovídala, budu ráda když mi odpovíte pár řádek, ale pokud by Vás moje mejly příliš zaneprázdňovaly tak si s tím nelámejte hlavu. Zjistila jsem, že máte všichni spoustu práce s důležitějšími případy. Mějte se moc hezky Kristina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za opožděnou odpověď. Jsem ráda, že se držíte a zvládáte to. Člověk má čas od času krizi, ale vy jste tu, která přišla, úspěšně překonala. Víte, to, že člověk prožívá depresivní stavy a že potřebuje alespoň na nějakou dobu medikace a nějakou psychoterapeutickou podporu, není nic, za co by se měl stydět a může se to stát každému. Podle všeho, co píšete, mi připadá, že ty problémy s pitím měly v tomto příčinu a ne naopak, že by pití způsobilo stav, kdy musíte brát léky, protože Váš problém byl spíš excesivní pití jednou za čas a ne pravidelné se opíjení každý den. Nevím, zda s lékařem, který Vám léky předepisuje, můžete o těchto věcech mluvit, ale bylo by fajn, kdybyste takovou terapeutickou podporu měla, pokud ji nemáte. Bez toho se to zvládat taky dá, ale přec jen je to o trochu obtížnější. Člověka napadá mnoho otázek a pochybností, a je dobré mít možnost si o tom promluvit s odborníkem. Jak vidíte na setkání s kamarádkou, tak problémy mívá ledaskdo, tak to prostě je. Třeba byste v ní mohla mít spřízněnou duši, se kterou se dá o těchto věcech mluvit. Předpokládám, že i Váš manžel o Vašich problémech ví a doufám, že je Vám oporou. Zas napište, jak to s Vámi vypadá. Zatím přeji hodně sil a štěstí.