solutan
Ahoj jenom mě zajímá, jak se projeví zánět žil? A byla bych ráda kdyby jste mi napsali abstinenční příznaky předem díky. Nevim jak dlouho to ještě vydržim bez perníku, už 2 dny jsem neměla akorát pořád hulim, ale to už dlouho.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zánět žil se projevuje takto - postižené místo sleduje průběh žíly, bývá zarudlé, na dotek bolestivě citlivé a často pohmatově zatvrdlé. Tuto „zatvrdlinu“ lze zjistit ještě několik dní po odeznění zánětu. Tromboflebitidy nemají obvyklé závažný průběh, i když v některých případech jej nelze vyloučit. Může vzniknout jednak zavlečením infekce nebo poškozením žilní výstelky (což je obojí při injekční aplikaci možné). Co se týče abstinenčních příznaků - při vysazení pervitinu se neprojevují typické abstinenční příznaky jako při odnětí drog způsobujících závažnou fyzickou závislost (opiáty, benzodiazepiny, alkohol). Bývá zvýšená únava, organismus je vyčerpaný a obvykle je člověk po vysazení pervitinu dosti spavý a dohání to, co nenaspal na pervitinu, obvykle má dotyčný hlad způsobený tím, že před tím pod vlivem pervitinu nejedl... Z psychických příznaků se mohou obejvit depresivní stavy, podrážděnost, nesoustředěnost. Pokud tedy nepřetrvávají nějaké psychické potíže typu toxické psychozy i po vysazení. Každopádně tyto stavy nebývají obvykle závažné a odezní do několika dní. Problém je spíš psychická závislost - obtížně zvladatelná chuť na drogu. To je na mnohem delší dobu a je potřeba s tím umět pracovat. Člověk musí změnit celý life style a naučit se přistupovat k mnoha věcem jinak než dřív. Jinak není moc velká šance, že to zvládne. Jde o to, jestli chcete přestat nebo ne. Pokud ano, tak by bylo na místě možná vyhledat nějakou odbornou pomoc - samotné se Vám to bude zvládat těžko. No, rozmyslete to. Ale pokud budete zvažovat příliš dlouho a do toho stále kouřit trávu, tak se obávám, že ta abstinence Vám skutečně asi nevydrží.