Pervitin
Nick name :)
Dobrý den chtěla bych se zeptat na pár otázek ohledně pervitinu... jaký dlouhodobý dopad může mít na mé tělo rok braní pervitinu? Za jak dlouho se pak mé tělo dá zase do normálu a můj imunitní systém bude o.k? Jinak předem dík za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Na základě Vašeho stručného dotazu nelze zrovna konkrétně odpovědět. Užívání pervitinu samozřejmě mít dopad může, jak po psychické, tak po fyzické stránce. Ale záleží na mnoha faktorech. Tedy především na tom, kolik je Vám let, zda v tuto chvíli od pervitinu již abstinujete nebo ho užíváte dál, jak často ho užíváte, zda ho berete injekčně nebo ne, zda trpíte nebo jste trpěla již dříve (před tím než jste začala brát pervitin) nějakými zdravotními problémy, ... Pokud už nějakou dobu abstinujete, a nepociťujete nějaké potíže, tak by to vypadalo, že Vám předchozí braní drog žádné závažné problémy nezpůsobilo. Ovšem - pokud jste užívala injekčně a/nebo jste v době užívání pervitinu měla nějaké rizikové sexuální kontakty, tak mohlo dojít k přenosu nějaké infekční choroby včetně rizika přenosu HIV nebo hepatitidy C, proto by bylo dobré si nechat udělat testy. Taky jste si při injekčním užívání mohla přivodit nějaké další potíže, způsobené jednak přímo injekční aplikací, jednak nečistotami v drogách, které se takto vpravují přímo do krve. Pervitin může způsobit různé další fyzické potíže, o nichž se můžete více dozvědět v textu o pervitinu na této stránce. Při vysazení pervitinu taky může dojít k přetrvávání nějakých psychických problémů. Prostě je to hodně, co se Vám mohlo či může přihodit a bohužel těžko mohu bez dalších informací říct, za jak dlouho byste se mohla dát do pořádku. Kdyžtak ještě napište.