Jak dál?2
Mikinecka
Dekuji za Vasi odpoved :) Drogy jsem uzivala asi takto: cca 7x LSD (behem pul roku), 30x extaze (behem 1 roku) a 30x pervitin (behem pul roku), nikdy ne vsak injekcne, "pouze" tzv. snupani. Jinak zadne zdravotni problemy nepocituji, ale zacala jsem se (konecne :) zajimat take o sve zdravi. Jeste jedna otazka: Mam svemu praktickemu lekari rict o uzivani drog? Nemuze toho nejak zneuzit nebo to nekomu rict? Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud jste neužívala injekčně, tak tam to riziko zdravotních potíží je mnohem nižší. Ovšem u extáze i pervitinu hrozí riziko nákazy i při neinjekčním užívání spíše v tom smyslu, že má člověk často tendenci se pouštět do různých sexuálních dobrodružství a to bez náležité ochrany... Jinak myslím, že pokud abstinujete a cítíte se zdravotně v pořádku, tak není moc velká pravděpodobnost, že by mohlo dojít k nějakému závažnějšímu zdravotnímu poškození - ale neznám Váš zdravotní stav, takže mohu přes internet těžko soudit. Svému praktickému lékaři můžete o drogových experimentech říct, tato informace je chráněna lékařským tajemstvím, takže by se neměla dostat nikam dál. Ale také můžete říct, pokud byste si chtěla udělat testy především na ty infekční choroby, že jste měla nějakou náhodnou známost na jednu noc a že chcete mít jistotu, že je vše v pořádku. To se čas od času lidem stane, a nemělo by to působit nějak zvlášť kontroverzně. Takže je to na Vás, jaký důvod lékaři řeknete - důležité je, že budete mít ty testy. Pokud by se ovšem nějaké zdravotní trable zjistily, které by ukazovaly na nějakou spojitost s drogami, tak by bylo asi na místě o drogových experimentech lékaře informovat. Hodně štěstí.